"Hovring" i Opera vs. FireFox och IE

Permalänk
Medlem

"Hovring" i Opera vs. FireFox och IE

Jadu, hittade inget bättre ord än just "hovring" i detta sammanhang, men sen är jag lite trött också.

Här på forumet när man vilar musen på länken till en tråd så får man jupp en liten ruta med lite vad det står i första inlägget.

Såhär ser den texten ut i Opera.

Och såhär i FireFox:

Vad jag undrar är då om man på något sätt i Opera kan få den rutan att se likadan ut som firefox rutan. Alltså utan "Title:" och adressraden. Iom att det inte bara är på sweclockers jag har problem mded detta. Kan tänka mig att man kan skapa en egen .css av något slag men det vore schysst om någon kunde ge en liten vink åt en sida eller något med en hyffsad förklaring.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk

Eller så kollar du bara i status fältet när du hovrar med musen för att se vart länken leder?

Inse, att firefox inte kan va bättre än opera

Visa signatur

3700+ 64 San Diego: Gainward 7800GTX: Asus A8N-E: 4x512 Corsair Vs: DiamondMax 200gb: Sonata II:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnbaNjo
Eller så kollar du bara i status fältet när du hovrar med musen för att se vart länken leder?

Inse, att firefox inte kan va bättre än opera

Den insikten fann jag för länge länge sedan. I det här fallet råkar det dock se snyggare ut i Firefox än det gör i Opera.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk

Är det inte bättre att se en större beskrivning av sidan? Aja smaken är som baken..
Det du vill åstadkomma går nog genom att ändra i ngn fil. Fråga på http://my.opera.com/forums/forumdisplay.php?s=&forumid=28

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Är det inte bättre att se en större beskrivning av sidan? Aja smaken är som baken..
Det du vill åstadkomma går nog genom att ändra i ngn fil. Fråga på http://my.opera.com/forums/forumdisplay.php?s=&forumid=28

Jojo, det är inte så att jag vill att det ska se ut precis som i firefox, bara det att jag vill slippa "Title:" och adressraden. Skulle helst vilja ha kvar nuvarande längden. Tycker det ser så amatöraktigt ut med adressraden.

Samma fenomen uppstår bland annat på www.deviantart.com.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm