Kotor2 **spoiler**

Permalänk

Kotor2 **spoiler**

Lirar spelet en andra gång nu för att se hur det blir som ond. En sak som jag försöker med är att få influense över mina allierade och nyss lyckades jag låsa upp en video sekvens som visar Kreia bli utslängd av de andra två skurkarna. Hon blev av med sina krafter och försatt i exil hon också.

Det känns som det är svårt att utveckla karaktärerna som ond. Hur har ni lyckats? Såg en bild någonstans av Visas med ett annat utseende. Är det någon som lyckats med det? Vilka har ni lyckats få att bli Jedis? Jag har bara lyckats med Carth kopian som god men det verkar som att man kan göra det med handmaiden också.

Det känns som det finns mycket att utforska här.

Permalänk
Medlem

Den enda som gillar mig är HK-47. ALLA svar som ger influence med Visas ger också lightside-poäng, så det känns som om det är lättare att få influence när man är god. Jag har inte lyckats att göra någon till Jedi eftersom att jag förlorar influence när jag gör elaka saker.

Permalänk

Precis. Verkligen dumt att man ska få lightside poäng för att någon erkänner att de är ond. Jag har inte lyckats få mion karaktär superond än trots att jag anfaller Jedis o sånt beroende på mina dumma allierade. Känns som en miss i upplägget. Visas och Carth kopian har jag dock fått automatisk influence bara genom att använda dem.

Permalänk
Medlem

Dom som kan bli jedis är: Atton, Handmaiden(om man är man), Diciple(om man är kvinna), Mira (om man är god annars får man Hanharr) och Bao Dur

Här finns en utmärk guide för att träna dom man vill till Jedi även om man är ond: http://www.gamefaqs.com/console/xbox/game/920194.html tryck sen på influence guide

Permalänk

Länken funkade inte

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Visas är ganska lätt att få ond den svåraste är disciple och Bao-dur dom vägrar ju vara elaka

Permalänk

Vem är Disciple? Tror inte jag har stött på han/henne. Ska kika lite i guiden innen jag spelar vidare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Vem är Disciple? Tror inte jag har stött på han/henne. Ska kika lite i guiden innen jag spelar vidare.

Man måste vara kvinna får att få han. Annars får du Handmaiden

Permalänk

Aha ok ¨då vet jag.

Permalänk
Medlem

Vad kör ni med för team? När jag körde god använde jag mig själv som var jedi guardian som sedan blev weapon master, Kreya och Visas. Ibland även istället för Visas körde jag Disciple

Permalänk

Som ond körde jag mest med mig (No shit!) som var en Sith Marauder och Kreia och Visas. Nu när jag kör som god tänkte jag försöka köra utan Kreia så mycket som möjligt för att få de andra att bli jedis också

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem

Klippet när Kreia får spö kan man ju se även om man går lightside.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.