Uppdaterade systemet och kylningen (bilder)

Permalänk
Hedersmedlem

Uppdaterade systemet och kylningen (bilder)

Fick äntligen hem mitt nya moderkort igår!

Tröttnade på stora delar av min maskin i januari och sålde av komponenter till förmån för nytt!
Passade samtidigt på att uppgradera vattenkylningen en smula. Har använt ett Socket A-vattenblock till A64 i ett år nu

Nya komponenter;
Athlon64 FX-55
Abit Fatal1ty AN8
Sapphire Radeon X850XT
Polarflow CPU- och GPU-block
En ny baytank (gamla gick sönder)

Gamla komponenter;
Antec Truecontrol 550W
2*36GB WD Raptor
2*512MB DDR500 Adata Vitesta (skräp Hynix)
2*Black Ice Extreme
Eheim 1250

Till det roliga! (bilder såklart)

Grafikkortsblocket

Monterat på grafikkortet

Annan vinkel

Stor moderkortskartong heh

Built to kill? O.o Notera FX55-lådan bredvid

Rött och fint

Processorn monterad, CPUblocket ligger bredvid

Arctic Silver i lagom mängd

Grafikkort och minnen matchar i färgen på kortet!

Annan vinkel

Moderkort monteras in i chassi, ny fräsch slang dras. Jag vet om att jag måste ordna kabelhärvan

Slangar dragna, några kvar dock

Systemet fyllt med avjoniserat vatten och Water Wetter. Inga läckor!

Fungerar ju bra. Pumpen låter knappt något alls... inget porlande från tanken hörs heller.

Så vad blev resultaten?
Det blev en lång natt... oklockat gör maskinen t.ex. 28000p i 3Dmark01 ganska otweakat med Win2k. SuperPi 1M i 2900Mhz på processorn blev 29s

Processorn ligger på 40C idle i bios. Sjysst temperatur verkar det som.. har inte gått över 60C vid belastning och 1.7V. Processorn utvecklar trots allt 95W i orginalutförande så under 60C är utmärkt!

Jag får ta och återkomma med mer klockningsresultat senare idag.

Vill passa på att tacka Abit för hjälp med moderkortet!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Trevligt bygge. Du kanske skulle investera i ett nytt chassi, eftersom ditt nuvarande ser ganska risigt ut. ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hehe!, allt detta verkar trevligt. Men jag blev såsom Zyphoon väldigt förvånad över valet utav chassi?

Permalänk

Du var lite mer vågad i dina slangböjningar än vad jag var, ser nice ut (och chassi e ju en smaksak)

(mina slangar: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42541...)

Visa signatur

3500 winchester, 6800gt, dfi, vatten

Permalänk
Medlem

Baytanken där visst är den från Danger Den?
Går det att ha vanliga 5.25'' plattor eller vad dom nu heter framför den eller blir man tvungen å se på tanken?

Visa signatur

Surf/jobbdator: i7 3770K | GA-Z77-D3H | 16 GB | Intel 510 + 750 GB | HD6870 2GB | 30'' | P180B
Server: Phenom X4 9500 | GA-MA78G-DS3H | 8 GB | 5.4 TB | YY-0221
Speldator: IBM PC XT | 8088 4.77 MHz | 640k | 10 MB HDD | EGA | 360k/720k diskett

Permalänk
Hedersmedlem

Det är väl inget fel på mitt Addtronics-chassi? Visst flagar färgen lite men det är snyggt med utsidan på!

Alpha: Böjen från CPU till GPU är lite tajt, jag vet. Men det är lika bra flöde där som på vilket annat ställe som helst . ClearFlex-slang rockar!

snq: Tror det är DangerDens... den finns att köpa på Overclockers.se iaf. Det är inga problem att dölja den, iaf inte i mitt chassi. Beror på hur långt in man kan montera den.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Mums, dyrt kalas det är. Skit i chassit, det är en sleeper ju:D

Ahh, ok chassit såg bättre ut på den andre bilden än dom första.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock
snq: Tror det är DangerDens... den finns att köpa på Overclockers.se iaf. Det är inga problem att dölja den, iaf inte i mitt chassi. Beror på hur långt in man kan montera den.

Tackar för svaret, funderar på köpa ett kit på dangerden.com o jag var lite sugen på den där tanken men jag vill inte behöva se på den.

Visa signatur

Surf/jobbdator: i7 3770K | GA-Z77-D3H | 16 GB | Intel 510 + 750 GB | HD6870 2GB | 30'' | P180B
Server: Phenom X4 9500 | GA-MA78G-DS3H | 8 GB | 5.4 TB | YY-0221
Speldator: IBM PC XT | 8088 4.77 MHz | 640k | 10 MB HDD | EGA | 360k/720k diskett

Permalänk

Jag har en liten fråga här, kylpastan som är applicerad på CPU:n är det så mycket det ska vara på en processor eller inte? för jag har typ tagit mindre än hälften av vad du tog.

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Jag har en liten fråga här, kylpastan som är applicerad på CPU:n är det så mycket det ska vara på en processor eller inte? för jag har typ tagit mindre än hälften av vad du tog.

Det är upp till var och en. Det där är en liten liten klick som jag smetat ut med ett kreditkort till ett väldigt tunt lager.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Det där ser bra ut, dock så bör du köpa nytt cassie och se till att bli av med allt dam och smuts du har i det för tillfället