Permalänk
Medlem

Nforce 4 och Windows 98?

Halloj, är det nån här som har provat installera Windows 98 på ett Nforce 4 moderkort? (jag har försökt söka och dubbelkolla att jag inte är alltför redundant i min frågeställning)

Jag har tittar runt lite snabbt på Nvidias hemsida plus några moderkortstillverkare, och det verkar inte ens finnas några moderkortdrivisar tillgängliga
Funkar det "acceptabelt" iallafall tro?

Jo, visst är jag lite av en neanderthalare, men dont worry, jag har inte tänkt att förlita mig helt till Win98SE framöver! Dock vill jag ha en dualboot eftersom jag har lite gamla spel mm som inte funkar i XP, plus att jag ju faktiskt gillar 98:n - eller iallafall är van vid dess nycker

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

ett tips är väl att kolla nvidia.com -finns det drivare till win98 så borde det fungera

Permalänk
Medlem

Heh, läs ovan: jag kollade Nvidias hemsida och där fanns bara Nforce4drivisar till XP!
... frågan är ju om 98Se bootar snällt ändå, och kanske tom fungerar acceptabelt? ... eller om tom Nvidia viker för "trycket" (:D) och fixar 98 drivisar framöver?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Det finns ju nForce drivisar till 98SE, Dock är dom inte för enbart nForce4 men dom ska funka dom också.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Ah, det är ju en tanke förstås: jo, jag såg oxå att det fanns en separat "unified nforce" drivare, men trodde den endast var för Nforce 1 - 3...
Jag menar det borde väl finnas nån anledning att det finns en separat drivis för nforce 4?

När jag väl slår till på ett Nforce4 mobo, så får jag prova gamla nforce drivisen (om inte nån säger annorlunda här?)

thx

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.