Permalänk
Medlem

Inga hål runt socketen

Jag hade tänkt köpa en ny kylare men eftesom jag har ett NF7-S och därmed saknar de små men ack så viktiga monteringshålen runt socketen så kan jag tyvärr inte använda alla kylare.

Vad skulle ni rekomendera? För mig är ljudvolym viktigare än temperatur.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

zalmans fläktar har jag förstått skall regera. ju lägre temperatur dom e gjorda för desto långsammare kan fläkten gå för o hålla vettig temp.

http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=ZALCNPS7B-...

tänk bara på att den e tung så släng inte runt med datorn för mycket. om du vill ha en lite lättare/kanske snyggare så välj den som e AlCu istället

Permalänk
Medlem

Jodå... Den hade varit perfekt men tyvärr är den inte kompatibel med mitt moderkort.

Zalman CNPS7000B-Cu - motherboard compability list

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

Det skulle inte möjligen kunna fungera med kylpasta-lim till en sånn stor kylfläns som Zalman 7000-CU? Dvs, man skippar spänn annordningen och limmar den med kylpasta-limmet.

Visa signatur

Antec SmartBlue 350 W [Plexy & UV Mod] | AsRock Dual-Sata 2 | AMD 64 3200+ 2300 MHz @ (1:1) | Crucial Ballistix 2 x 512 MB PC3200 @ 230 MHz | Geforce 7800GT | 126 GB HDD

Permalänk

hehehe tror inte det är nått att rekomendera blir nog lite tungt för spänn annordningen för cpun om ens limmet låller för så mkt =/

edit* aero cool super conducter DP-102 hade ja en gång i tiden den behöver inga hål samt att den kyler välldans bra

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem

Nej!

jag är ganska säker på att det inte funkar med kylpastalim med 7000b-CU kylaren. Den väger ju nästan 1 kilo

Möjligen om du har moderkortet vågrätt och absolut inte flyttar på datorn alls.

Satsa på något annat än Zalman om du inte har hålen på moderkortet.

Mvh
Henrik

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem

Spire Whiperrock IV är tyst och billig men ingen värsting.

Thermaltake Volcano 12 Kyler bra och du kan justera volymen/kylförmågan med den medföljande fläktstyrningen.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phosedy
Det skulle inte möjligen kunna fungera med kylpasta-lim till en sånn stor kylfläns som Zalman 7000-CU? Dvs, man skippar spänn annordningen och limmar den med kylpasta-limmet.

Jo det skulle fungera... men dina temps skulle gå åt helvete och du skulle få skippa kylpastan och lägga lim över hela processorn istället Men du kan ju alltid fundera på det

Permalänk
Medlem

Zalmanen väger ju egentligen inte så mycket. Min Volcano väger 700 gram och sitter med clips så kanske skulle man kunna modifiera en Zalman så man kan fästa den med clips. Fast jag vet inte riktigt hur den ser utunder fläkten. Nån annan kanske kan undersöka möjligheten?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

alpha 8055. riktigt bra. ganska dyr
alx800 - kanon lite billigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

aero cool super conducter DP-102 hade ja en gång i tiden den behöver inga hål samt att den kyler välldans bra

sett en review om den och de gjorde ett "falltest" med den fastspänd i socketen, dvs släppa moderkortet från en låg höjd, tror det var ca 1 tum eller nått, i alla fall så slet den av hela socketen från moderkortet.

kan tyvärr inte hitta denna review igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joppepoppe
alpha 8055. riktigt bra. ganska dyr
alx800 - kanon lite billigare.

ALX-800 har dödat en Barton + mobo för mig. Fläkten ramlade av. Sedan nådde flänsen kanske 250 grader och smälte, den vart helt deformerad och min processor hade ett svart märke på baksidan av coren. Taskigt när jag engtligen hade hittat en fin kylare

Visa signatur

- 3200+ Venice - DFI LanParty NF4 SLi-D - 2048MB TwinMOS Speed Premium - Powercolor X850XT - Hiper Type-R 480W Black -

Permalänk
Medlem

Ja måste juh säga att ja tycker denna fläkt serien är ett bra val http://www.webhallen.com/prod.php?id=19356
Köpte en till mammas data å satte på låter väldigt lite och finns för nästa alla cpu å moderkort. Billiga med. Kolla bara på måtten så inte du har nått ivägen innan du köper nått...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2500 Barton @ xp 3000 (200x10.5) | AN7X8-deluxe | 2xnoname 512mb pc3200 ddr | Radeon 9800 pro 256 ddr2 | 120Gb Deskstar | Skit shassi, me skit agg | WinXp pro sp2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ocz
ALX-800 har dödat en Barton + mobo för mig. Fläkten ramlade av. Sedan nådde flänsen kanske 250 grader och smälte, den vart helt deformerad och min processor hade ett svart märke på baksidan av coren. Taskigt när jag engtligen hade hittat en fin kylare

Åhh.. fy helvete.. snakka om trauma alltså (såver du gott på kvällarna efter dethär?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyanide
Ja måste juh säga att ja tycker denna fläkt serien är ett bra val http://www.webhallen.com/prod.php?id=19356
Köpte en till mammas data å satte på låter väldigt lite och finns för nästa alla cpu å moderkort. Billiga med. Kolla bara på måtten så inte du har nått ivägen innan du köper nått...

Den duger nog. Är som en whisperrock ungefär. Polarn köpte en men han var missnöjd då hans brors Zalman var så mycket bättre och tystare.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.