CS:S spelar ni? Hur?

Permalänk

CS:S spelar ni? Hur?

Spelade lite CS:S i helgen och börjar bli lite biten igen. Jag har kommit över problemet med den nya konstiga "känslan". Vet inte om det berodde på mig eller om det har patchats tillräckligt nu.

Det var för det mesta skoj men jag blir fortfarande så irriterad på alla som är så fega. Jag är lite av en Rambo player och försöker alltid få mitt lag att rusha när jag spelar T. Då är det jäkla irriterande när ca halva laget campar och flera andrar rushar halvägs för att stanna o vänta. På Dust lyckades jag rusha hela vägen till B2 genom tunneln för att upptäcka att jag var ensam med bomben. Så störande.

Men va pulsen drog iväg när jag lyckades få laget att rusha på prodigy och vi körde över dem. Tyvär fick jag springa i täten ensam några gånger först. Då åär det inte lätt att leva.

Är det många soim gått över till CS:S här? Är det några här som kan spela som ett lag. Verkar jobbigt om man måste joina en clan bara för att kunna spela spelet ordentligt.

OFT. Letade efter äldre trådar att posta i men det var för mycket fjortis skitsnack i dem. Kan vi ta o hoppa över det denna gång?

Permalänk
Medlem

att säga att jag gått över e väl fel, men däremot spelar jag varje dag... och jag förstår vad du menar med att de stannar i basen....
Jag är själv ingen direkt rusher, men jag tycker inte att man som T ska stanna i basen och vänta på ct... Jag smyger mest runt, så det som stör mej mest är när man ska smyga sej på nån, så kommer nån i sitt eget lag klampande, så den andra hör det och dödar bägge två

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk

Hatar vanliga CS ! ! ! Argh

Men CS: Source är väldigt bra, håller just nu på med att mappa till det

Permalänk
Medlem

Spelar cs:s när tid finnes, vänar dock på nytt nätagg för datorn pallar inte med alla nya prylar som köpts in.
Spelar på lite olika servrar, men fattar inte varför pingen är sååå mycket sämre än i vanliga cs, spelade på maffia.dk i vanliga cs och hade jämt under 20 och nu ligger jag runt 30-50 i cs:s på maffias servrar, och de flesta andras också...
Så det är lite laggigt =/
Ingen som kan komma med lite kommandon till consolen som kan förbättra spelets gång, typ weather off och liknande ?
Dela med er av informationen =D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisksnor
att säga att jag gått över e väl fel, men däremot spelar jag varje dag... och jag förstår vad du menar med att de stannar i basen....
Jag är själv ingen direkt rusher, men jag tycker inte att man som T ska stanna i basen och vänta på ct... Jag smyger mest runt, så det som stör mej mest är när man ska smyga sej på nån, så kommer nån i sitt eget lag klampande, så den andra hör det och dödar bägge två

Ja smyga går väl också bra. Det finns ju alltid flera väger att gå på varje bana. Jag försöker variera mig. Det blir roligare så. Huvudsaken är att man är offensiv och att laget samarbetar. Störande när man tar en vågig rush och de andra inte vågar följa efter. Den första drar ju på sig elden så att de andra kan klara sig bättre.

Underbart när det funkar även om jag själv dör utan att ta med mig någon i graven.

Visst är pingen lite högre men har inte upplevt några problem. Är dock inte så kräsen på den fronten.

Är inte Prodigy underbart fin?

Permalänk
Medlem

Jag har fått en ny CS-kick iom CS:S. Spelade senast för säkert 3-4år sen men nu har man fått en nytändning Det tråkiga är precis som du säger att nästan alla som spelar T (iaf på Dust) campar o fegar så inihelvete... Då försvinner ju själva idén me spelet.
Plus att det är en sjuhelvetes massa fjortisar som ska hålla på o skriva massa skit hela tiden o vara allmänt kaxiga.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Ja men det finns alltid folk som är sega. Men om man rushar några gånger (och lyckas) så lär de sig och vågar följa efter. Lite tråkigt de första 97 gångerna man inte lyckas och bara dör i stället.

Men det roligaste är ju att vara vild som en iller med ett pumphagel eller något längst fram.

edit: Spelar mest på Whiskyhörnans cs:s-servrar. Finns en vanlig och sen en no awp-server. Bra ping, trevliga regler (kan bli kickad för svordomar osv.) Enda nackdelen är väl att FF inte är på.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk

Nä hagel funkar inte för mig. AKn ska det vara. Ni har inte et tips på servrar som man inte måste var clan för att vara med på men där alla inte är fegisar?

Tycker för övrigt inte att det är mycket skit som skrivs på CS:S. Det var mycket värre med 1.6.

Permalänk
Medlem

Helt seriöst så är Dust väldigt tungt för T, iaf på public (Spelar bara public.). Alldelles för enkelt att spränga/flashbanga en hel hög av rusharna så att anfallet helt kommer av sig och en hel bunt killar är döda. Därav så blir det mycket campande av T, vanligtvis på ett ställe som är väldigt utsatt för granater...lol

Permalänk
Medlem

Brukar spela CS:S ibland när jag inte har något annat för mig. Men alla s.k fjortisar börjar redan hitta dit, tyvärr.

Ingen under 16 borde få ha tillgång till Steam.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

maffia.dk har 2 st cs:s servrar, css1.maffia.dk och css2.maffia.dk, hyffsad ping, och där är även "fult språk" förbjudet och leder till bann, men få admins inne än så länge, men det blir bättre och bättre.

Permalänk
Medlem

Senast jag spelade för några minuter sedan började en snorunge klaga på att någon använde awp och kallade honom för "awp n000b", för att sedan TK'a hela laget tre gånger innan han drog.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Brukar spela CS:S ibland när jag inte har något annat för mig. Men alla s.k fjortisar börjar redan hitta dit, tyvärr.

Ingen under 16 borde få ha tillgång till Steam.

Är inte Half-life från 18år? eller 16? Då borde de ju vara gräns på CSS också, men sen vet vi hur bra butikerna är på å kolla ålder o.s.v.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Min CS 1.6 klan vann en CS:S server....så då var vi nästan tvugna att gå över till det fast jag lirar fortfarande 1.6....lite klurigt att hålla på med båda samtidigt men det ska gå!

Visa signatur

denna signatur är inte vettig, den är inte heller tänkt att ha någon djup filosofisk mening som man kan tro. allt jag vill säga med denna signatur är att jag inte har nånting att skriva.

Permalänk
Medlem

spelar lite dagligen, jag försöker jämt ha fördelarna på min sida..typ rushar halvvägs, lägger mej i bakhåll och väntar på att ct ska komma rushandes och skjuter dom i ryggen, eller så brukar jag rusha en omväg för att komma bakom motståndarlaget o ta dom i ryggen eller så brukar jag låta alla andra rusha och döda/halvdöda varandra för att sedan smyga runt o sätta en kula i nacken var på dom, jag tar det ganska lugnt när jag spelar, hellre lite deaths än mycket frags

Permalänk

Ha så gör jag verkligen inte. Mycke frags ska det vara. Sen dör jag typ varje gång också. Men det bästa är att göra en snabb rush, bryta igenom deras linjer, spring som faan för att ta dem i ryggen när de är upptagna med ens egena på ett annat ställe. Sen hoppar man fram för att visa ens kompisar at tman har "räddat" dem och hoppas att de inte skjuter en vilket händer ibland. Av misstag hoppas jag.

Det finns inget bättre än att skjuta motståndarna i ryggen!

Permalänk
Medlem

Började faktiskt också börja spela cs igen efter att hl2 kom.
Och nu börjar man vänja sig vid "känslan", var van vid 1.5'an så det var lite skillnad
Är också lite trött på att alla T kampar så mycket, speciellt på aztek, och sen att alla vill vara ct gör ju inte saken bättre
Nää, mer rush tack

Permalänk
Medlem

Har börjat lira CSS en hel del nu, förrut spelade jag några games på helgerna nästan bara pga skola och att jag inte hade lust (förutom när man väl startat spelet ). Själv väntar jag på att en del saker skall fixas och så kommer därmed ligorna att öppnas, så kanske man eventuellt går med i nån bra klan och hobbylirar lite. Public är rätt tråkigt, som vanligt leker jag rambo och det lönar sig ju. Har en del favoritservrar jag alltid spelar på (SE-BRAK, Gamehosting, csworld för att nämna några) där pingen oftast är hyffsat bra, men grejen är att man tokäger servrarna _varje_ gång. Finns knappt något motstånd alls. Slutar alltid på stats som 63-2 och liknande xO.
Pistolrundorna är dock roligast, då tar man USPen och smeker ner hela motståndarlaget
Också trevligt att SIG SG552 har fått sig ett lyft, i början trodde jag att AKn var som i den väldiga början av CS:S betatiden (dvs seriöst dålig) och SIG SG552 var då enskottshs vapnet nummer 1 för T, men jag upptäckte att AKn visst har blivit det igen Kom just på att jag aldrig kör SIG längre sen jag kom på det, heh. AUGen verkar dock inte vara lika kewl längre som den var i 1.6 (SG552 och AUG verkar ha bytt plats på så vis så att säga.). Men Deagle är ju ändå favoritvapnet. Känns skönt att skotten sitter och inte är random som de ibland var på 1.6 tiden. Nu tar man ju ut hela laget stup i ett med den xO><

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

CS:S är riktigt riktigt roligt och har grym potential om valve bara fixar lite nya banor och lite småtjaffs. Tur att man slipper alla 12/13-åringar då deras föräldrar inte har råd att köpa en dator som har "100fps" och vi vet ju alla att CS är ospelbart utan 100fps.

Permalänk

jag är med i en klan och jag brukar mest vara något imellan men lite mer åt rusha hållet. Men jag har sån tur alltså! någon ronda tror jag att jag typ utrotade hela CT laget (12 pers) med en Aug. Då kände jag mig stolt

Men auto snipern är lite "lam" om man kan säga så. Den nya patchen gjorde vapnena svagare och granaterna starkare. innan så fick man kanske 50hp om granaten landade vid fötterna nu dör man på direkten.

Själv spelar jag alltid på högsta upplösning, ingen AA eller AF. Mitt graffe klarar inte mer men det ligge rpå ca 40-50 i fps och det är spelbart!

Permalänk
Medlem

Jag spelar nästan bara CS: Source nu, riktigt kul. Men därimot gillade jag inte det vanliga Counter-Strike (eller Condition Zero), eftersom det var alldeles för många fjortisar, som hade problem med stavningen alt. klagade på allting. Så fort dom dog av ett "headshot" så började dom med sitt jävla "L0TTOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1!!!" eller "LOLAMAGADROFL HAXX0Rn00B!!!!!!!!!11". I början var CS: S relativt fritt från det, men nu börjar det invaderas igen av dessa satans individer.

Visa signatur

[Stationär] Intel Core 2 Duo E6600 | 2x1024Mb RAM | 8800GTS 640MB | 1230GB HDD | Samsung 206BW @ 1650x1080 | Windows XP x64 - Ubuntu 7.10
[Bärbar 1] Intel Core Duo T2300 | 2GB RAM | ATI X1400 | 80GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800
[Bärbar 2] AMD Sempron 3300+ | 1024MB RAM | ATI X200 | 60GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800

Permalänk
Medlem

e det ingen annan än ja som stör sig på alla j*vla cheaters det börjar komma på CS:S sevrarna ?

asså senaste veckorna har ja träffat på en betydligt ökande skara speed cheaters o en del autoaim/wallhack nissar ....

ja byter alltid server så fort man kommer på nån som cheatar , men det e så irriterande att folk inte kan va en aning seriösa...

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Tycker både CS 1.6 och CS Source är väldigt bra.
Spelar fortfarande CS 1.6 då alla pracc/pcw spelas mesta dels i det. Men jag hoppas verkligen att CS Source ska ta över. Det är dödskönt

Permalänk
Medlem

Nu svara jag på trådskaparens första inlägg.

Tänk lite, det är CS du spelar, det har spelats stort sett likadant och har aldrig ändrats på flera år, vill du spela en annan stil så måste du byta spel helt, det gjorde jag för ett par år sen.

Har också provat CSS och kan säga att det är precis samma spel bara annan grafik.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

unitedadmins har väl inte kommit ut med någon CD eller nåt liknande än, på vanliga cs spelade jag endast på servrar med CD för att slipa allt fuskande.
Det kommer väl en CD till cs:s snart också.
Ni som klagar på 14isar som whinar och använder allmänt dåligt språk, gå in på servrar som bannar för sånt, där slipper man dom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
Nu svara jag på trådskaparens första inlägg.

Tänk lite, det är CS du spelar, det har spelats stort sett likadant och har aldrig ändrats på flera år, vill du spela en annan stil så måste du byta spel helt, det gjorde jag för ett par år sen.

Har också provat CSS och kan säga att det är precis samma spel bara annan grafik.

klart jag vet att det är samma spel. Det jag undrade lite var om det fanns några servrar där det är lite mer taktisktkvalificerade människor som spelar. Man behöver inte byta spel för att byta spelstil. Ibland har man tur där man hamnar i ett gäng som faktiskt vill samarbeta och köra med taktik.

Permalänk
Avstängd

Jag rushar alltid med hagelbössa!

Visa signatur

shazzam!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WSL]Cequence
e det ingen annan än ja som stör sig på alla j*vla cheaters det börjar komma på CS:S sevrarna ?

asså senaste veckorna har ja träffat på en betydligt ökande skara speed cheaters o en del autoaim/wallhack nissar ....

ja byter alltid server så fort man kommer på nån som cheatar , men det e så irriterande att folk inte kan va en aning seriösa...

Jo det är samma sak här.
Det får en att tappa lusten att lira rätt rejält. Har aldrig varit något fan av CS, snarare anti-fan.
Men den sköna grafiken har fått upp mina ögon för CS:S, dock är det rätt träligt att hela tiden lira med massa antingen amatörer eller fjortisar som vrålar "Cheat haxx bann" hela tiden:-|

Skulle vara roligt att lira på en server dit alla Swecare hittar, en som är uppe hela tiden också:)

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Re: CS:S spelar ni? Hur?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Spelade lite CS:S i helgen och börjar bli lite biten igen. Jag har kommit över problemet med den nya konstiga "känslan". Vet inte om det berodde på mig eller om det har patchats tillräckligt nu.

Det var för det mesta skoj men jag blir fortfarande så irriterad på alla som är så fega. Jag är lite av en Rambo player och försöker alltid få mitt lag att rusha när jag spelar T. Då är det jäkla irriterande när ca halva laget campar och flera andrar rushar halvägs för att stanna o vänta. På Dust lyckades jag rusha hela vägen till B2 genom tunneln för att upptäcka att jag var ensam med bomben. Så störande.

Men va pulsen drog iväg när jag lyckades få laget att rusha på prodigy och vi körde över dem. Tyvär fick jag springa i täten ensam några gånger först. Då åär det inte lätt att leva.

Är det många soim gått över till CS:S här? Är det några här som kan spela som ett lag. Verkar jobbigt om man måste joina en clan bara för att kunna spela spelet ordentligt.

OFT. Letade efter äldre trådar att posta i men det var för mycket fjortis skitsnack i dem. Kan vi ta o hoppa över det denna gång?

Jo, CSS är skönare att spela tycker jag. Förutom att man måste tweaka det för att vara nöjd med fps´en. Och det där med att tweaka CSS tycker jag är lite halvjobbit. Kan fortfarande vara glad om jag når 80 fps. Antar att det är min processor, men nytt är påväg.

Förövrigt är jag en ruscher jag med och blir precis som dig lite förbannad över att komma till antingen B1 eller B2 på Dust med bomben, för att se att INGEN är med. Själv får man stå där och mosa mot CT innan man dör, och ingen backup alls va det gäller att ta över Bomben.
Verkar som många bara tänker på sina stats i vissa lägen.
Personligen tycker jag det är roligare att vara T, eftersom man kan röja på som en galning utan att stå å campa. Visserligen kan man ju göra det som CT också, men som T måste man ju röja för att komma nånvart.

Har en del favoritservrar där oftast samma spelare häckar på, och där ruschar de flesta.

Visa signatur

Silent-Scanface...

Permalänk
Medlem

Jag kör mer eller mindre bara den billiga hagelbössan i kombo med deaglen... roligast så, även om jag inte kommer etta så lätt men jag spelar ändå inte för score:n.

Visa signatur

infowars - prisonplanet