Konstant brusande högtalare

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Konstant brusande högtalare

Jag har ett 5.1 system från Cambridge Soundworks som heter Creative Megaworks 550 med ett Soundblaster Audigy 2 ZS ljudkort och högtalarna brusar hela tiden oavsett om jag spelar upp musik eller inte. Hörlurarna - ett par Philips HP890 - fungerar dock perfekt.

Jag är rätt novis på ljud överhuvudtaget och har precis installerat om windows så det kanske är något grundläggade jag inte tänkt på.

Jag installerade drivrutinerna från CD:n jag fick med och installerade sedan nåra drivrutiner jag hittade på download.com eftersom Creatives egen sida <b>aldrig</b> någonsin fungerar.

Jag var tvungen att installera från CD:n först eftersom jag annars inte hade fått fram ljudinställningarna överhuvudtaget.

Jag kör analogt och enligt Creatives kalibreringsprogram så är alla kablar rätt kopplade (Ska ändå inte brusa).

Det har fungerat perfekt förr men jag vet inte vad jag gjorde annorlunda då....

Skulle vara kul o få det att funka igen

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Låter som om du skulle behöva jorda din dator om du inte redan har det vill säga. Brusar det om du drar ur signalkabeln ur ljudkortet? Isf är det själva högtalarpaketet/förstärkaren som ska jordas.
Testa och återkom med resultat.

Permalänk
Medlem

Du har inte krankat upp volymen på systemet lite för mycket då? Kanske har så låg volym inställd i Win så du måste höja väldigt på systemet liksom..

Annars så kan jag bara hålla med Dr.Dead om att du behöver jorda.

Permalänk
Gäst

eller så e det ett otroligt fett slutsteg....mitt liv består av brusande, när jag inte spelar nån musik eller så haha

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, det ska inte brusa alls när man inte spelar nåt.
Det är kass kvalle skulle jag säga.
Men går det att göra nåt åt?

Permalänk
Medlem

Försök gärna felsöka lite mer för att hitta felet.

Sitter dator och ljudanläggning i samma strömuttag? Är dessa/detta jordat?
Om du tar och kopplar in ljudanläggningen i säg en mp3/cd-spelare, får du fortfarande brusande ljud då?

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem

Tjena!

Har testat med jordat uttag osv. Men det är samma fel, felet är ju att det brusar när man inte spelar nåt. Det brusar tom utan att det är nåt ljud inkopplat.

Frågan är om det funkar att köra med en reciever istället, det lär ju va aningen bättre filder osv i en sån?

Permalänk
Medlem

Kanske har en telefon där?^^