Permalänk
Medlem

Pci-e

Tja.. Jag har läst om pci-e på http://www.tomshardware.se/graphic/20041122/index.html
Men jag får inte ut nåt vettigt av det. Varför håller man på att tejpa å skit för att få ner hastigheten?? Sen är det nån större skillnad mellan pci-e och agp idagsläge??

Har hört att agp är fortfarande bättre kan det stämma ? Är det nån som läst nån test mellan pci-e och agp
Mvh \E

Permalänk
Medlem

Vad jag har hört skall PCI-E och AGP vara jämnbördiga idag. Men varför inte satsa på någon som går att bygga på om 1 år? AGP har ju snart nått sin topp och då finns det ändå inte mycket att göra än att upgradera till PCI-E...
Du kan ju få ett grymt mycket bättre kort om du kör två grymma Pci-e kort i SLI..

Visa signatur

Dator:
DFI Lanparty NF4 Ultra-D, AMD64 3000+ med zalman 7700-CU, Twinmos speed premier 2x512mb, HIS 800XL IceQ II, Bzerk 500w, Thermaltake sViking,

Permalänk

det är så, med testet där som tjepade, att dom ville se om det var några prestandaskillnader när man sänkte överföringshastigheten mellan moderkort och grafikkort.

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC