Permalänk
Medlem

TFT-skärm

Hej min kompis ska köpa en tft-skärm från datorbutiken.com men vilken är bäst till spel?

Den får kosta mellan 3200kr och neråt.
Och den ska helst ha 12 ms

Jag tittade på en hyundai (tror de stavades så) skärm. Men finns det någon bättre?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Den var ju riktigt snygg med tack för hjälpen

Permalänk

Den skärmen har ingen DVI bara så du vet, DVI är ett måste på TFT skärmar.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk

Varför är DVI ett måste på en TFT-skärm?

Märker ingen direkt skillnad när jag kör med den gentemot den vanliga VGA kopplingen.

/Mathias!

Permalänk

DVI är INTE ett måste. Jag förstår inte varför vissa människor envisas med att påstå det. D-SUB har fungerat bra i all oändlighet så helt plötsligt när det finns skärmar med DVI ingångar så är det ett måste?

L4rZ: Jag sitter med två stycken Hyundai q17+ 12ms och jag tycker dom fungerar hur bra som helst i spel. Lirat en hel del WOW och HL2. Däremot ser jag ABSOLUT ingen skillnad mellan den ena skärmen som är kopplad digitalt och den andra som är kopplad analogt, och då har jag verkligen ansträngt mig. Jag kan tänka mig att det blir en lite skillnad i vissa fall men jag tror knappast det är något man allvarligt kan tycka vara störande, om inte något är fel (dålig vga kabel, vga/dvi konverter).