Konsten att leva online- intressant DN-artikel för alla som spelar datorspel (online)

Permalänk
Medlem

Konsten att leva online- intressant DN-artikel för alla som spelar datorspel (online)

Konsten att leva online
Essän den 18 november 2004

I datorspelet "Everquest" går det bra att vara trollkvinna, alv eller drakdödare men homosexuell kärlek sätter fantasin stopp för.

Läs artikeln:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1194&a=344812&previo...

Läs, tänk, diskutera.

"500 000 spelare betalar i genomsnitt hundra kronor i månaden.." .. Massivt.

Permalänk
Medlem

intressant artikel...de skulle allt va najs å få typ 5% av vad dom drar in varje månad

Permalänk
Medlem

hyfsat intressant artikel. kanske lite tur att man aldrig fastnade i evercrackträsket?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Sånna här spel blir ju allt vanligare, till slut sitter kanske många av oss och lever i en fantasivärld.
Ju verkligare de kan tillverka spelen, kanske till slut med nån slags helomslutning ju mer inne i dem blir nog folk.
Fast det är nog ett tag dit, ännu är ju inte VR särskilt vanligt.

Permalänk
Medlem

Vid sidan om artikelns innehåll tycker jag det är najs att de publicerar en sådan här artikel i DN. Överhuvudtaget tycker jag datorspel ges mer utymme i media "nuförtiden". Och det är najs så klart.

Sen är det ju diskutabelt om man hade tur eller om man hade otur som (inte) fastnade i Everquest, eller i ngt annat mmorpg för den delen. Tex den där banktjänstemannen i artikeln lever möjligtvis ett _mycket_ roligare liv tack vare det, eller missar han ngt? Det här är iofs ngt som gäller för dataspel genrellt - är det "slöseri med tid" eller "jävligt bra använd tid"?

Permalänk
Medlem

Att de får mer uttrymme i pressen är väl för att den generationen som växt upp med datorer jobbar inom pressen nu.

Jag tänker nåt liknade som du, är det värt att lägga ner det mesta av fritiden på ett spel?
Förr var ju spel nåt man kunde sätta sig med och lira nån timma när man hade lust, men det verkar ju som om allt fler spel blir allt mer omfattande och tidskrävande.
Så ska man hoppa på nåt av dem eller ska man lägga ner det?, de frågorna dyker ju upp.

Permalänk
Medlem

För att diskutera artikelns innehåll tycker jag det känns löjligt att de inte godkänner vigslar mellan avatarer av samma kön. Känns som det spelar så lite roll ändå, lär väl bara vara ytterst lättstötta personer som retar sig på det. Sen att nördfaktorn på att gifta sig i ett mmorpg är så otroligt hög är en annan sak.

Om ett mainstreamspel som sims2 kan godkänna homokärlek borde väl även andra spel kunna det.

Visa signatur

12:50. Press Return