Hörlurs-adapter (2,5mm > 3,5mm) för mobiler

Permalänk
Medlem

Hörlurs-adapter (2,5mm > 3,5mm) för mobiler

Jag snubblade på den här och undrar om någon har testat denna eller något liknande och isåfall, funkar det? (med A925? )

http://www.pocketpctechs.com/detail.asp?Product_ID=PPCPADPT06

Jag vet att den ser ut att passa Motorola A925 perfekt, men det står ju samsung..
Jag har försökt själv att göra en 2,5mm > 3,5mm adapter, men hittills har jag bara fått mono och det är troligen för att jag inte har någon 4-polig telepropp.

Vad tror ni?

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Medlem

Köp en och testa...

Permalänk
Medlem

Jag har inget kreditkort :/

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk

Har en nästan likadan, köpt hos Clas Ohlson för 10kr... Fungerar utmärkt ihop med P900 iafall.

Permalänk
Medlem

hittar inte den på classe
kan du skriva vad den heter eller art nr?

Permalänk
Medlem

Man kan ju testa samsungs headset. om det funkar, så funkar adaptern troligen också

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Hm, den passar nog inte. man får nog bara ljud i ena örat med den

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

suck, så har jag beställt en för 130 inkl frak från expansys så finns det mycket billigare

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem

De 2 adapterna från elektronikbutiken och netonnet kommer tyvärr bara ge mono ljud :/

Den behöver det där 4-poliga utseendet

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Medlem

Om du läser texten på elektronikbutiken och inte bara kollar på bilden så kanske du förstår. Jag tror den på elektronikbutiken funkar till a925 iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr
De 2 adapterna från elektronikbutiken och netonnet kommer tyvärr bara ge mono ljud :/

Den behöver det där 4-poliga utseendet

???
Säger du om denna?
http://www.expansys.se/product.asp?code=PPCPADPT01

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem

Den har ju inte heller en sådan som motorolan :/

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr
Den har ju inte heller en sådan som motorolan :/

Citat:

Taget från www.expansys.se
This adaptor converts the proprietary 4 conductor Pocket PC phone jack found on the XDA to a STD 2.5mm headset jack and 3.5mm stereo headphone Jack, and includes a PPCPE compatible answer/mute button. The adaptor cable is approximately 5" long.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

den fungerar icke, har den.

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem

nån som vet nån som funkar ??? till a925

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

Så någon adapter från 2,5mm till 3,5mm är inte att fundera på till min p910i?

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=36977...

kul att vi söker innan vi startar ny tråd!!!

Visa signatur

Expert på ALLT
anm. pga omreg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergendal
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=36977...

kul att vi söker innan vi startar ny tråd!!!

Kul att vi kollar på datum innan vi säger nåt dumt ifrån oss...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

k sorry

Visa signatur

Expert på ALLT
anm. pga omreg

Permalänk
Medlem

Motorola A925 känner själv av vilken typ av headset som anluts. Det resulterar i att hörlurar med en vanlig 2,5 mm stereoplugg tolkas som monoheadset, och enbart den ena hörluren fungerar. I ett visst läge kan det även bli monoljud i båda lurarna. För att få stereoljud i hörlurarna krävs en 4-polig specialkontakt med antingen en mikrofon eller ett motstånd anslutet. Se http://www.allaboutsymbian.com/forum/showpost.php?p=203005&po... för instruktioner för att tillverka en adapter. Tänk dock på att en felaktig sådan antagligen kan förstöra telefonen.

Permalänk
Medlem

Är det någon som är med i det symbianforum som lele_haine skriver i (i tråden "Modifying Stereo Headphones for A925" i länken som daniel08 la ut här ovanför)? Det vore intressant att följa den tråden och inte minst att se bilderna som lele_haine har gjort. Och efter att ha läst här på forumet, inte minst denna tråd, förstår jag att en modifiering av de medföljande hörlurarna det verkar vara det enda som funkar för att få stereoljud.

Jag är själv verkigen inte händig på något sett, snarare den rena antitesen till att vara händig, men jag vill _verkligen_ kunna använda vanliga, sköna hörlurar med bra ljud till min A 925, tex Sennheiser PX 100, och finns det ingen annat lösning (ingen hade väl hittat en adapter som får det att funka med stereoljud?) tänker jag tamejfan ta mig an detta.

Är det någon som har modifierat hörlurarna på detta vis och fått det att funka med stereoljud? Måste man alltså ha en 1k ohm resistor som "simulerar" mikrofon?

Permalänk
Medlem

Jag klippte bara av sladdarna och lödde fast i en hona. Använde inget motstånd.

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem

Rodent>> Heh.. nu är vi på två ställen och svamlar.. Nåja.
Hm.. och det funkade alltså, med stereoljud? Får jag fråga vad du har för vanliga hörlurar och hur det låter nu?