Icepad musmatta hjälper mycket i fps spel??

Permalänk

Icepad musmatta hjälper mycket i fps spel??

Undrar om en ice pad musmatta, sån där i plast är så pass mycket bättre än en vanlig musmatta?? märker man stor skillnad´i spel tex cs osv...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

ja man blir som en 1337 i cs

Permalänk
Medlem

Personligen märker jag stor skillnad med min icemat men det beror antagligen på att jag vant mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
ja man blir som en 1337 i cs

Offtopic:
hur blir man som en 1337 i cs?
eller skriver du bara så för att du är för dålig på cs själv, och därför måste klaga på spelet, precis som alla andra

Ontopic
Jag personligen har en fUnc musmatta, och tycker det är grymt mycket skönare att spela med den, än med en vanlig musmatta... Har dock aldrig testat Icepad mattorna, men det är säkert samma sak där

Permalänk

Vart köper man en fUnc??

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Finns på dom flesta Datoraffärer.

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar Q-Pad lowsens. Jämnt och skönt glid, och den är mycket större än normalt, vilket kan vara väldigt skönt iaf i fps-spel. Man kan dessutom skicka in ett eget tryck som man vill ha på den, om man beställer från qpad.se.

Har haft både fUnc och icemat. Har även testat steelpad s&s, men jag tycker qpad slår dom alla.

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Offtopic:
hur blir man som en 1337 i cs?
eller skriver du bara så för att du är för dålig på cs själv, och därför måste klaga på spelet, precis som alla andra

Ontopic
Jag personligen har en fUnc musmatta, och tycker det är grymt mycket skönare att spela med den, än med en vanlig musmatta... Har dock aldrig testat Icepad mattorna, men det är säkert samma sak där

Nej, jag spelar själv CS och _har_ lirat med ett par halv kända klaner. Varför jag skrev så är för att tyckte frågan var lite dum. Visst kan det kännas skönare med en bra musmatta men en bättre spelare vet jag inte

Permalänk
Medlem

jag gillar qpad xxxl bara för man kommer inte utanför mattan. hade icemat innan och den sög

Permalänk
Avstängd

icemat är ingen höjdare.

Steelpad,func,qpad är dina vänner

Alla är igentligen lika bra, ta vad som passar dig typ.
Kör både med func och qpad nu.
Qpaden använder jag till lowsens spel och funcen till highsens spel

Permalänk

Kör med en func.
Funcar(haha ) bra, mycket skönare att "glida omkring" i windows.
Men du kommer inte att bli en über1337superhaxx0r för att du har en bra musmatta.

Visa signatur

kan man bygga tandtroll som attackerar andra ? - KewKaa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax
Jag rekommenderar Q-Pad lowsens. Jämnt och skönt glid, och den är mycket större än normalt, vilket kan vara väldigt skönt iaf i fps-spel. Man kan dessutom skicka in ett eget tryck som man vill ha på den, om man beställer från qpad.se.

Har haft både fUnc och icemat. Har även testat steelpad s&s, men jag tycker qpad slår dom alla.

Ett tryck är väll inte optimalt att ha?? kan ju lura lasern eller??

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

kör själv utan musmatta och d går skitbra spelar i klan i BFV men jag spelar inte cs.

Offtopic: det finns faktiskt såna som inte spelar spelet, och vi kan inte förstå att ni fortfarande spelar ett så gammalt spel med så gammal grafik, och gammalt speluppplägg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lal_le(swe)
kör själv utan musmatta och d går skitbra spelar i klan i BFV men jag spelar inte cs.

Offtopic: det finns faktiskt såna som inte spelar spelet, och vi kan inte förstå att ni fortfarande spelar ett så gammalt spel med så gammal grafik, och gammalt speluppplägg.

Säger bara testa med en musmatta...tror det kommer gå bättre då.

Sedan spelar jag inte bara cs, utan massa olika online-shoters tex alla novalogics fps http://www.novalogic.com/application/language.asp

Spelar väll ingen roll om ett spel är gammalt så länge det är kul??

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dflw
Ett tryck är väll inte optimalt att ha?? kan ju lura lasern eller??

Fast inte alla som har lasermus faktiskt. är ju bara MX1000 som använder sig av laser änsålänge.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
Nej, jag spelar själv CS och _har_ lirat med ett par halv kända klaner.

Ge exempel på några då :).

OnTopic

Akta så du inte får någon repa på din icemat(e)?, det är nästan bara att slänga den då

Permalänk

Men optisk då,,, den läser ju av underlaget, då kan det bli lite skumt eller??

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dflw
Ett tryck är väll inte optimalt att ha?? kan ju lura lasern eller??

Tror inte det problemet är så stort längre med den nya optiska teknologin. Jag har testat massor av musmattor med alla möjliga sorters tryck, och jag har aldrig varit med om att min MX300 blivit lurad på nån av dom. Däremot så har det hänt på några av dom med farsans logitech optical mouse, som använder den gamla tekniken.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lal_le(swe)
kör själv utan musmatta och d går skitbra spelar i klan i BFV men jag spelar inte cs.

Offtopic: det finns faktiskt såna som inte spelar spelet, och vi kan inte förstå att ni fortfarande spelar ett så gammalt spel med så gammal grafik, och gammalt speluppplägg.

Det är ganska enkelt att svara på: För att det är roligt.

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Ge exempel på några då :).

Ringer Epic några klockor? Queen* och Iskall har spelat där, dock inte när jag lirade där. Sen var vi samma gubbar i Epic som lirade i Bhf och Custom. >D

Permalänk

ice mat är riktigt skön ibland den har nämligen en tendens att skrapa som bara satan ibland, utan nån som helst anledning det känns som man skrapar sönder hela musmattan mycket obehagligt, jag har funderat på att kasta den i väggen några gånger xD, men jag har alltid ångrat mig i sista sekund, bara att torka av den och blåsa lite på undersidan av musen, det är drygt som fan, men annars glider musen som som på is;)

Visa signatur

"There's no such thing as gravity, the earth sucks!.
"we all know George Bush is an imbecill. He loves dick but he hates homosexuals.

Permalänk
Medlem

Baksidan på ett kollegieblock, med sånt där grått, strävt pappersark är hur bra som helst

Permalänk
Medlem

Jag blev jävligt mycket bättre när jag lånade min polares Func matta, min standard matta är så liten att jag glider av kanten lite då och då och det är inte så kul precis, Func mattan var såpass stor att jag kunde glida omkring ordentligt å behagligt utan å behöva var rädda för massa stup.

Nu är jag dock tbax i den gamla trilla ner i stuptet lite då och då rutinen.

Permalänk

Jag kan rekommendera Steelpad 4D!
En skitskön matta som blir ännu skönare med steelpads egna skates som följer med i köpet. Tror inte att den är så fasligt dyr nu. Jag köpte den precis när den släpptes för dryga 200kr tror jag.

Visa signatur

"Anna, Anna, släpp in mig Anna. Jag har förfrusit drabant-osten Anna, från Riksost du. Annars blir den smullig när den tinar du."

Permalänk

Vanlig missuppfattning om att man blir bättre i spel eftersom man köper en phet musmatta.
Har man en helt vanlig HEL och fungerande tyg-musmatta så duger det gott och väl. Det är alltid föraren som påverkar hur bilen rör sig:D

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk

Jag använder ingen musmatta överhuvudtaget, tycker det funkar perfa :S?

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

fUnc sUrface 1030 aeger!

Permalänk
Medlem

Jag använder fUnc och tyckler den fungerar bra, men jag har inet provat någon annat, så jag kan inte jämföra

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006