Permalänk
Medlem

Di-624

Jag har en D-LINK DI-624, den lite äldre modellen med 2 antenner. Den har strulat mycket så jag har iten använt den utan har en 3com AP som jag använder istället, men jag tänkte flasha in ny firmwareoch se om den ville funka, så kan man använda den till något.

Men då upptäckte jag något annat som är lite konstigt, på routerns strömingång står det 2.5V 3A, medans det på den medföljande strömadaptern står 2.5V 2A...

Inte konstigt att den inte funkar som den ska om den bara får 2/3 av den ström den behöver...

Kan någon som har den modellen kolla vad ni har?
Jag ska kontakta dlink när jag är hemma...

Permalänk
Medlem

Vad är själva problemet? Ingen uppkoppling men nätverk?
Strömadaptern kan leverera upp till 2A innan säkringen eller adaptern brinner.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scaz
Vad är själva problemet? Ingen uppkoppling men nätverk?
Strömadaptern kan leverera upp till 2A innan säkringen eller adaptern brinner.

Den startar typ om hela tiden...

Och jo, det är ju just det jag upptäckt, men det är ju konstigt att det står 3A på själva enheten, när strömadaptern bara kan leverera 2A, just därför jag vill att någon annan som har samma modell ska kolla på sin strömadapter och enhet och se om de har samma siffror...

Permalänk
Medlem

Jag har en DI-624, fast splitterny från fabrik, där ligger strömadaptorn på 5.0V och 2,5A.

En liten (den blev stor) sidonot är faktiskt att jag köppte mig en DI-624 först på ON-OFF för ca 7 veckor sedan, emn den strulade hela tiden.. klockan gickfel och routern startade om titt som tätt, den spamade även MAC-adresser, vliket resulterade i att min BBB anslutningg stängdes. (portern i servern låser sig om man begär för många nya ipadresser innom en viss tid). Jag blev ganska less och ringde 2-3 gånger till D-Link supporten, dom ville att jag skulel flasha routern osv.. men inget hjälpte. Men 4e samtalet så fick jag faktikst prata med en kompetent människa som förstod att det var produkten det var fel på, så dom skickade fasktskt en sprillans ny och ett förbetalt paket för att returnera den trasiga varan.. den nya funkar helt klockrent!

Visa signatur

Hustomte

Permalänk
Medlem

Mina ligger också på 5 volt, skrev fel ovan...

Vad står det på strömingången på din 624a, står det 2.5A eller står det 3A?