Permalänk

Ännu en tråd om Telia 8000

Tja!
Har ett, som synes, ganska vanligt problem med mitt Telia 8000. Efter lite sökande här i forumet har jag hittat trådar om saken men ingen bra lösning. Nu till problemet:

Jag har för ca 3 veckor sedan kopplat in Telia 8000 mitt hem. Det har fungerat över förväntan bra och jag har kunnat tanka från ftp.sunet.se i 800-900 k. Igår uppträder följande, minst sagt störande, problem. Jag blir utloggad var 20e minut och jag kan inte längre komma upp i de hastigheter jag vill. En snabb koll med tp-test ger mig resultatet 3,35 mbps i hastighet. Jag kollar runt lite i min router (D-Link 804hv) och upptäcker raden "Lease Time" som då är inställd på 20 min. För att komma online igen måste jag göra en Renew av ip-adressen.

Har testat att uppgradera Firmware till både nya och äldre versioner. No change there. Funderar på att ringa D-Link på måndag och höra för det känns spontant som att problemet ligger hos dem.

Så är det någon som haft liknande, eller exakt samma problem så vore jag ytterst tacksam för ett bra svar!

Tack på förhand..