Permalänk

HL2 Hypad?

Tja nu är ju HL2 som bekant på tapeten. Diskussionerna börjar blossa om hur värdelöst/bra det kommer att vara. många är övertygade om sin sak. jag tänkte att det kanske kan vara intressant att lägga en poll nu för att se vad folk tror och sen en när spelet faktiskt har kommit o se va dfolk tycker då.

Ni som håller med kan ta o rösta och ni som vill klaga kan väl ta o fortsätta med det antar jag.

Permalänk
Medlem

Det kommer väl antagligen att vara väldigt kul att spela men inte så kul som de flesta vill få det till. Lite smått överhypat, speciellt nu när det är över ett år sedan det skulle släppts och fortfarande inte finns i butik.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Jag minns att betan, var oerhört kul att spela (spelade hos en kompis, han är olaglig, har massa piratkopierade grejor på sin data, hoppas han åker fast...)

Helt underbart spel, och det var ju över 1 år sedan.. så spelet lär knappast blivit sämre...

Jag tror utan tvekan att HL2 kommer äga allt... Fast å andra sidan trodde jag att Doom III skulle bli skitball också, och JAG tycker Doom III suger gigantisk elefantpung

Permalänk
Medlem

Med HL2 har dom i alla fall inte spöat en död häst som med Doom3! Doom3 var fett hypat av Carmak och världspressen *URK*. HL2 hadde lite tur att källkoden blev "stulen" för nu har förväntningarna på HL2 gått ner på lite normala nivåer.

HL2 kommer vara bra men online är det som vanligt något mod som kommer vara det man spelar i slutändan.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Undra hur det känns för Carmak, för han lär veta om att han gjorde ett skitspel, som bara innehöll massa ögongodis, och inget annat kul alls...

Permalänk
Medlem

hm...jag tyckte att hl1 väldigt långtråkigt, tråkig story, enformigt osv. när det kom, och tycker fortfarande det, så mina förhoppningar på hl2 är verkligen bottenlåga...så då kanske jag tycker att det är rätt bra ändå

"Otroligt hypat men ganska bra ändå."

Permalänk
Medlem

Finns det något spel som blivit mer hypat?

Permalänk
Medlem

Jag tror att HL2 kommer att bli otroligt bra. Visst är spelet hypat, men det kanske ligger nåt i det? Vi får se rätt så snart. Tror dock att HL2 och Source-motorn är precis i min smak, men vem vet? Trodde att Doom 3 skulle bli MYCKET bättre än vad det var, så man vet aldrig.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

den som lever till den 16:e november får väl se, själv så tror jag kommer uppskatta hl2 lika mycket som föregångaren.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R3v3
Finns det något spel som blivit mer hypat?

Tror inte det men det "känns" som att om man bara håller förväntningarna någurlunda på plats så kommer man bli otroligt nöjd. Lite motsägesefullt? jag vetmen jag försöker att inte känna mig som en femåring på dagen innan jul.

Permalänk
Medlem

Det finns inget som för mycket hype, det är du själv som bestämmer hur mycket du vill läsa/höra och ta in.
Fråga: Varför är hypade spel alltid kassa?
Svar: För att du lyssnar på all hype, skyll dig själv helt enkelt!

mr. E: Vi alla vet att du inte tycker om D3, du skriver det i var enda tråd. Själv tycker jag det var väldigt bra faktiskt, men det kan ju ha och göra med att jag inte lyssnade på all hype.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Otroligt hypat men ganska bra ändå.

Tror inte det kommer bli ett nytt "Half-life" men det kommer inte bli något låvattenmärke heller, det som blir avgörande är multiplayer delen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Undra hur det känns för Carmak, för han lär veta om att han gjorde ett skitspel, som bara innehöll massa ögongodis, och inget annat kul alls...

Doom 3 är en enda stor tech demo, och JC vet ju som sagt om det. Visa upp motorn och hoppas på många sålda licenser.
Han nämnde ju t.o.m. det i ett par intervjuer han gjorde innan spelet släpptes. Han säger det kanske inte rakt ut att D3 är ett risigt spel, men D3-motorn verkar vara viktigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Doom 3 är en enda stor tech demo, och JC vet ju som sagt om det. Visa upp motorn och hoppas på många sålda licenser.
Han nämnde ju t.o.m. det i ett par intervjuer han gjorde innan spelet släpptes. Han säger det kanske inte rakt ut att D3 är ett risigt spel, men D3-motorn verkar vara viktigare.

Det hade jag ingen aning om...

Btw, vad kan en sådan licens kosta tro, alltså en licens för Doom III motorn?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teletubbie
Det finns inget som för mycket hype, det är du själv som bestämmer hur mycket du vill läsa/höra och ta in.
Fråga: Varför är hypade spel alltid kassa?
Svar: För att du lyssnar på all hype, skyll dig själv helt enkelt!

mr. E: Vi alla vet att du inte tycker om D3, du skriver det i var enda tråd. Själv tycker jag det var väldigt bra faktiskt, men det kan ju ha och göra med att jag inte lyssnade på all hype.

OT. Verkligheten är som vi uppfattar den? har du läst mycket filosofi som Kant o sånt? Jag tror iofs att hypen finns även om jag inte lyssnar på den.

OT. Tycker dock det verkar som de flesta verkar försöka ha en ganska balanserad syn på spelet. Ska kul att se sen vilka som blir besvikna/glatt överraskade.

Permalänk
Medlem

Tror kanske inte att det blir lika bra som 1an var när det kom, men det blir säkert väldigt bra åtminstonde

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Det hade jag ingen aning om...

Btw, vad kan en sådan licens kosta tro, alltså en licens för Doom III motorn?

$500 000 eller mer (antagligen mycket mer)

OnT: Spelet kommer vara hyfsat, men inte världsbäst.

Permalänk
Medlem

"Kommer att vara det bästa någonsin!!!!"

I Singleplayer FPS-genren.

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

Tror att det kommer vara ett bra spel.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

"Kommer att vara det bästa någonsin!!!!"

Permalänk

det som gör att spelet kommer leva upp till hypen är att dom verkligen visar vad man kan göra med motorn på ett kul sätt, inte bara flasha med lite ljuseffekter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
OT. Verkligheten är som vi uppfattar den? har du läst mycket filosofi som Kant o sånt? Jag tror iofs att hypen finns även om jag inte lyssnar på den.

OT. Tycker dock det verkar som de flesta verkar försöka ha en ganska balanserad syn på spelet. Ska kul att se sen vilka som blir besvikna/glatt överraskade.

Nej verkligenheten är inte som man uppfattar den, den är i "fast form" eller vad man ska kalla det. Och jag har inte läst någon filosofi alls. Jag säger bara det att om någon tycker att spelet verkar bra, ja då tycker han att det verkar bra. Sen om det är så bra eller inte är ju upp till var och en vad de tycker. Och om någon annan ska lyssna på allt han säger om spelet eller inte, det är ju helt upp till den personen.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Om det överträffar sin föregångare så kommer det att "vara det bästan någonsin."

så röstade på det då jag tror det.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

Det är klart att uppföljaren till ett av världens mest älskade spel blir hypat.
Om det är bra återstår att se, men det är jag säker på.

Permalänk
Avstängd

Nej, nej, nej... Bara lollipop folket som kommer finna att HL2 kommer vara bra... Jag gillade inte ens ettan...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk

Tja jag skulle kunna ta o fördjupa mig i denna filosofiska diskusison men jag tror jag hoppar över det. Jag tycker det verkar som att HL2 kommer vara bättre nu än när HL1 kom men det är väl inte det bästa spelet nånsin nu. Det bästa FPSet nånsin kanske men jag skulle nog ranka både BG2 och CIV3 högre.

Det som jag tror inte kommer räcka till är dess förmåga att tillfredställa min lust för ohejdbart våld samt att AIn inte kommer att vara tillräckligt bra. Jag vill att allt ska vara riktigt sönderskjutet efter att jag har haft en hård eldstrid inne i ett rum och sen vill jag ha motståndare som faktiskt är riktigt smarta. jag tror bara inte att tekniken är där ännu. HL3 kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Tja jag skulle kunna ta o fördjupa mig i denna filosofiska diskusison men jag tror jag hoppar över det. Jag tycker det verkar som att HL2 kommer vara bättre nu än när HL1 kom men det är väl inte det bästa spelet nånsin nu. Det bästa FPSet nånsin kanske men jag skulle nog ranka både BG2 och CIV3 högre.

Det som jag tror inte kommer räcka till är dess förmåga att tillfredställa min lust för ohejdbart våld samt att AIn inte kommer att vara tillräckligt bra. Jag vill att allt ska vara riktigt sönderskjutet efter att jag har haft en hård eldstrid inne i ett rum och sen vill jag ha motståndare som faktiskt är riktigt smarta. jag tror bara inte att tekniken är där ännu. HL3 kanske?

Va Half-Life3???!?!?!?!? När kommer det, OMFG!! Ge mig det nu!!1 vAlVe, kom igen då!! Släpp HL3

(ett ganska onödigt inlägg)

Jag tror att HL2 kommer bli bra, men ja ska inte tita på en enda hl2 film, eller bild längre

Permalänk
Medlem

Kommer suga, jag gillar inte singleplayer.

Visa signatur
Permalänk

Som jag har sagt i alla trådar känns det som... skiter i spelet, ge mig SDKn istället!

Att inte ha MP är ett väldigt stort minus enligt mig.

Och ja, det kommer ett HL3 (med samma motor... moddad dock).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Som jag har sagt i alla trådar känns det som... skiter i spelet, ge mig SDKn istället!

Att inte ha MP är ett väldigt stort minus enligt mig.

Och ja, det kommer ett HL3 (med samma motor... moddad dock).

jag sitter fortfarande och filosoferar om vilken mod du kommer ge dig in på

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"