Problem med avinstallation av spel

Permalänk

Problem med avinstallation av spel

Jo det är så att datorn "råkade" stängas av mitt under installationen av spelet. Spelet blev inte färdig installerat och går inte att spela. När jag väljer att avinstallera spelet så kommer det upp så att jag kan välja att: reparera, modifiera eller avinstallera spelet. Inget av de här alternativen fungerar.
Så jag undrar om det finns något smidigt sätt att få bort alla filer av spelet så att man kan ominstallera det.
Räcker det med att man raderar det i "Lägg till eller ta bort listan" i kontrollpanelen. Eller lägger det säg filer i register som man behöver ta bort för en ominstallation?
Personer med erfarenhet av det här vill jag ha tips från. Har försökt med kompisar med de vet inte vad jag skulle kunna göra. Vill inte gärna ominstallera hela datorn för ett spel skull!!!

Permalänk
Medlem

Pröva att starta installationen och installera över dom gamla filerna, om inte det funkar så går det bra att ta bort de filer som hann läggas in och installera igen.

Nemas Problemas.

Visa signatur
Permalänk

Det går dock inte att starta någon ominstallation. Datorn tror att spelet är installerat fast att det inte är det. Så när jag stoppar i skivan så finns det inget alternativ att installera. Det går bara att ta play.
Har också manuellt tagit bort alla filer som han installeras innan datorn stängdes av. Installationen blev som sagt aldrig färdig så det gick inte att spela med de filer som han bli inlagda. Har också testat att trycka på setupfilen för att starta installationen. Men datorn säger att spelet redan är installerat och ingenting händer.
Därför är jag i behov av expertis som vet hur man tar bort spelet från"lägg till ta bort program". Får jag bort det därifrån eller vad man nu skall ta bort för att datorn skall fatta att jag inte har spelet installerat.
Jag trodde att det fanns program som gjorde att man kunde rensa den listan?
Jag vet inte om jag uttryckte mig tillräckligt tydligt denna gången, men jag hoppas att ni förstår mitt problem.

Permalänk
Medlem

Vilket spel rör det sig om?

Permalänk
Medlem

Starta regedit och ta bort allt du hittar som har med spelet att göra.

Permalänk

Tog bort allt som jag hittade med regedit. Medal of Honor - Allied Assualt försvann från "lägg till ta bort listan" och när jag sätter i skivan så kan jag välja att installera igen!!!
Tack för visat intresse för nu fungerar det som det ska igen.