Idag avgörs det om det blir ett System Shock 3!

Permalänk
Medlem

Idag avgörs det om det blir ett System Shock 3!

Gamespot hade i går en "System Shock 2 retrospective" artikel och meddelade idag att Irrational Games kommer att meddela deras nästa projekt som nog kommer att tillfredsställa System Shock 2 fans!!!

Vad kan det betyda tror ni? Snart behöver ni inte tro då idag fredag ska de avslöja om det är System Shock 3 eller något annat de har i görningen.

Så gå in på www.gamespot.com och spana som en hök!

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Re: Idag avgörs det om det blir ett System Shock 3!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Gamespot hade i går en "System Shock 2 retrospective" artikel och meddelade idag att Irrational Games kommer att meddela deras nästa projekt som nog kommer att tillfredsställa System Shock 2 fans!!!

Oavsett om det blir System Shock 3, eller ett spel som kanske inte heter System Shock, men bygger på samma spelide och känsla, så tänker jag skaffa spelet!

Permalänk
Medlem

System Shock2 väcker gamla goda minnen...

Permalänk
Medlem

Nytt System Shock... ohh.... med UE3 motorn kanske? kan ni tänka er... det är ju som en dröm... Shodan... weeeeeeeeeeeeeeeee

http://www.ttlg.com/other/jukebox/ss2.htm <--- äg
http://nosnos.fz.se/shodan/ <--- äg 2

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Ärligt talat skiter jag vilken grafikmotor de använder. System Shocks 2 var ju knappast banbrytande men med den atmosfären ja vad säger man klassiskt...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ohh, jag blir helt nipprig nu Fasen, kanske finns hopp för spelvärlden ändå.
Med Elder Scrolls IV: Oblivion på gång, så behövs det bara ett Fallout 3 och SS3 för att jag skall bli glad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Ärligt talat skiter jag vilken grafikmotor de använder. System Shocks 2 var ju knappast banbrytande men med den atmosfären ja vad säger man klassiskt...

Tack för länkarna förresten de måste bara använda dessa i marknadsföringen av nästa projekt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Ärligt talat skiter jag vilken grafikmotor de använder. System Shocks 2 var ju knappast banbrytande men med den atmosfären ja vad säger man klassiskt...

Sant att grafiken inte är det viktigaste, men skulle du tacka nej om de använde tex UE3? Det kan ju bara vara en bra grej om det är snyggt också, även om det viktigaste för mig personligen... UE3 använder sig ju av Novodex fysikmotor också och har man testat den så ser man vilka otroliga möjligheter det ger utvecklarna... havok är ingenting mot novodex känns det som

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Tja jag var glad när Eidos sa att dom skulle göra Deus Ex 2, och vi vet alla vilket skitspel det blev. Hoppas verkligen att SS3 verkligen kör på det gamla konceptet fullt ut.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Medlem

Nej givetvis inte. Men det är ju bara att testa spela System Shock 2 och Doom 3 och se vilket som är mest skrämmande. SS 2 är 10 gånger mer skrämmande än Doom 3 helt klart även om Doom 3 har försökt kopiera SS 2 då lite.

Om spelet är likt SS 2 så har grafikmotorn ingen egentlig betydelse. Och för alla er som inte spelat ss 2 det är abandonware så ingen ursäkt att inte spela det. Glöm inte rebirth och computerhack modden ocskå

ION STORM som gjorde Deus Ex gjorde Deus Ex 2 Eidos är utgivaren

ION STORM gjorde också Thief 3 som lyckades att inte sabba Thief arvet men inte så mycket mer. De tog Looking glass job och la till en dåligt optimerad grafikmotor och ett lönlöst 3:epersons perspektiv.

Det sagt så är givetvis Thief 3 ett bra spel mer tack vare Looking Glass än ION Storm. Så det gör mig så lycklig att inte Ion Storm fick med sig rättigheterna till SS2 efter Looking Glass kollaps. Och att sen originalmakarna ev nu får göra en uppföljare till sitt eget spel det är ju helt optimalt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Det är EA som äger rättigheterna till System Shock titeln.

Dessutom är inte SS2 abandonware!
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=65259

Permalänk
Medlem

Spelade aldrig SS2, men ettan var hur kul som helst för en..mjaa, 7 år sen eller så?

'True to his word, Edward Diego allows the ha-h-h-hacker, to be fitted, with a neural-cyrberspace interface....the-th-th-the healing process following thiiis proceeeduuure, will take six months, to complete...Edward Diego is deleting all files concerning these events'

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Geezer SS2 är abandonware och har varit så ett bra tag. Det drogs temporärt tillbaka men har i flera månader varit abandonware igen!

EA är en utgivare inte spelutvecklare så Irrational games kan mycket väl ge ut ett System Shock 3 med EA som utgivare. Eller en uppföljare i annat namn

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Abandonware är ju ändå bara ett försök av piratkopierare att legalisera warez, men lägga ut abandonware för nerladdning är ju precis lika olagligt som all annan warez. Termen abandonware är ju inget som ändrar upphovsrättslagarna.

Permalänk
Medlem

Jao, abandonware är bara ett påhitt. Antingen så är det släppt som freeware eller så är det olagligt att tanka det även om det är gammalt...

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Det står så här på länken, och som jag förstått har inget förändras sen det skrevs (slutet av 2003).

Citat:

Consider this the final word from TTLG on the subject of System Shock 2's status. Unless we hear otherwise directly from EA and Irrational, all instances involving the sharing of SS2 will be considered piracy.

Men visst kan Irrational göra SS3 med EA som publicerare, det håller jag tummarna för. Annars kommer man sakna namnen Shodan, Tri-Optimum etc.

Permalänk
Medlem

Jo men länken är ju gammal!

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Jo men länken är ju gammal!

Skulle man få ladda ned det så skulle det väl finnas på tillverkarens sida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Jo men länken är ju gammal!

Japp, men de skrev att om inget annat sägs så gäller det. Jag tror dock inte de lägger ner en massa krut på att leta SS2-pirater, med tanke på hur gammalt det är nu. Dessutom är det svårt att hitta i affärer. Jag har dock mitt orginal kvar i bokhyllan, brevid System Shock.

Fasen, kan inte Gamespot lägga upp info snart, jag har kollat hela tiden på sidan.

Permalänk
Medlem

Har inte sett Irrational games klaga eller något. Vad säger att de har något emot att folk laddar ner deras spel? Känns lite löjligt om folk ska kommentera att det ska vara olagligt om inte spelutgivarna har något emot det. Sen att de inte vill lägga upp det på deras hemsida och få sina servrar nerkörda i botten är ju en annan sak det kostar dem ju pengar

Någon kanske borde maila dem och fråga

Tribes ger de ju bort gratis exempelvis.

Edit: Det är ute.

http://www.gamespot.com/pc/action/bioshock/preview_6110044.ht...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Japp, såg det. Ok, synd att de inte har rättigheterna till en officiell uppföljare, men det kan bli grymt bra ändå.

BioShock it is then...

Enligt texten så verkar spelet ha en hel del utveckling kvar, eftersom de inte ens kunde visa några screenshots (och GS fick bara se 3D-koncept när de var på besök). Kanske 2006 först alltså, eller möjligen slutet på 2005?

Permalänk
Medlem

Fattar inte att de inte har en screen uppe och spelet har varit under utveckling i 3 år. Och är Tribes 3 motorn verkligen rätt motor för jobbet? Den är väl gjord för stora öppna ytor, medan ett system shock aktigt spel är mera inomhus och lite closequarter.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Irrational har ju gjort SWAT 4 också, så det ska nog inte vara något problem. Grafiken där ser ut att innehålla mycket objekt, vilket är bra för en BioShock miljö.
http://www.gamespot.com/pc/action/swat4/screenindex.html

Tyvärr står det inte vilken motor de använder där, men skulle tro att de jobbar med samma för alla tre spelen. Fast olika utvecklad förstås.

Edit: Hittade detta i pressreleasen:

Citat:

Featuring graphics courtesy of the Vengeance engine powered by Unreal, SWAT 4 delivers 16 authentic environments set in stunningly rendered locations representing a wide variety of operational environments. Realistic ballistics and Havoc defined object physics will further heighten the experience for the player by providing an added layer of atmospheric authenticity.