Permalänk
Medlem

Leadtek 6800nu

Hej jag testade att låsa upp mina pipelines på mitt 6800nu det gick fint allt verkade fungera även i auqamark 3 men när jag skulle testa 3dmark 05 så blev det verkligen mycke artifacts va upplåsning eller vad man nu ska säga inte lyckad :(? eller behövs det bättre kylning?

Föresten skulle man byta grafikdrivrutin efter man hade låst upp dem? Jag kör med den älsta nu som man fick med till kortet.

Kollade 3dmark 05 nu bara 2700 poäng i aquamark fick jag en ökning med 3000 poäng

Permalänk
Medlem

ladda hem från guru3d.com lite senare.

Permalänk
Medlem

okej ska de men e pipelinesen kassa?

Permalänk
Medlem

Hur ser artifacsen ut?
Är det vita prickar eller är det som att delar/hela bilden hoppar/rör sig?

Med mitt 6800LE så hoppar/rör sig delar av bilden när man har dom trasiga pipesen aktiva.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Re: Leadtek 6800nu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av L4RZ
Hej jag testade att låsa upp mina pipelines på mitt 6800nu det gick fint allt verkade fungera även i auqamark 3 men när jag skulle testa 3dmark 05 så blev det verkligen mycke artifacts va upplåsning eller vad man nu ska säga inte lyckad :(? eller behövs det bättre kylning?

Föresten skulle man byta grafikdrivrutin efter man hade låst upp dem? Jag kör med den älsta nu som man fick med till kortet.

Kollade 3dmark 05 nu bara 2700 poäng i aquamark fick jag en ökning med 3000 poäng

Om du skall köra 3dmark03 och 05 skall du ha drivrutin 66.81 som finns att ladda ner från www.guru3d.com

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Bilden hoppar och det blir streck =( sedan så blir det massor av blåa fläckar på den med

ser ungefär ut så här
. :
.::::.

Permalänk
Medlem

det är artifacts ja.

Permalänk
Medlem

Låter som dåliga pipes ja, testa om det är Vertex eller Pixelpipsen som är dåliga.

Med dåliga pixelpipes så "hoppar" bilden ser det ut som, och med dåliga vertexpipes så är det bara texturer på objekt som ser konstiga ut.
Ett bra test är Mother Nature i 3Dmark03(eller Firefly Forest i 05) har jag kommit fram till, sköldpaddan får lattjo texturer om det är dåliga vertexpipes.

3DMark2001 gick att köra rakt igenom med dåliga vertex utan att jag såg något konstigt.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Den verkar göra allt som den inte ska ^^ den hoppar och jag får artifacts men jag ska testa med nature

Blir det nån skillnad om jag får igång en extra vertex? eller en extra pipeline? Det ökade bara med 300 poäng i 05 när jag hade låst upp pipelinesen

Permalänk
Medlem

Har du klockat kortet hårt? (kanske en dum fråga) Om du har det testa att köra i standard fart.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jag har inte klockat alls

Permalänk
Medlem

Om du stänger av dom pipelines du öppnat, blir alla tester normala isf?

Om det är ok när du stängt av dom tyder ju det på att dom du öppnar är trasiga. Inte mycket att göra då, bara att tugga i sig att dom inte fungerar :/

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback