Permalänk
Medlem

Köpa burk till min bror

Hej!
Min bror har bett mig att plocka ihop en dator för 6000-7000 exl moms. Han ska bara ha den till spel.

Aspire X-Dreamer II Miditower blue 400W ATX
Club 3D Radeon 9800Pro 128Mb DDR
Corsair VS256MB400 Value Select 2x256Mb (tot. 512Mb) Dual DDR PC3200 400MHz 184pin Unbuffered CL2.5
AMD Athlon64 Newcastle 2800+ AX 1800MHz/1.8GHz 512kb Boxed (with cpu-cooler!) Socket754
Logitech OEM UltraX Flat Keyboard, svenskt
Standard 1.44Mb 3.5" floppy Black
LG Electronics GCE-8525RBB CD-RW 52x32x52 black bulk IDE
Någon billig och bra 17" ev 19"

Kanske borde ta en 512 sticka istället? Då kan han ju uppgradera senare.

Visa signatur

"I do not know with which weapons WWIII will be fought, but WWIV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Skulle nog byta cpu och minnet till kostnad av floppyn

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Håller med om att en 512-sticka nog är ett bättre val än två små.

Permalänk
Medlem

mm, blir en 512:a istället och en 3000+. Någon som har tips på en billig och "bra" skärm? Har inte en aning om vilken han ska köpa.

Visa signatur

"I do not know with which weapons WWIII will be fought, but WWIV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein

Permalänk
Medlem

TFT eller CRT?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

CRT

Visa signatur

"I do not know with which weapons WWIII will be fought, but WWIV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av engywook
CRT

AOC? Billiga å strålar som fan

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
AOC? Billiga å strålar som fan

Förklaring på det tack:) Eller mera åt "vad har du för uppgifter för att bevisa det?" - hållet

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
AOC? Billiga å strålar som fan

Haha, nej tack. Den ska helst inte ha ihjäl min käre broder. =D

Hmm. Funderar på om det är värt att lägga ut lite pengar till och få ett 6800 istället för ett 9800 Pro? Det kanske håller mycket längre?

Visa signatur

"I do not know with which weapons WWIII will be fought, but WWIV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein

Permalänk
Avstängd

Läste det när jag kollade spec på en skärm den var bara TCO-95 märkt men det var kanske TFT skärmarna det men sen drar dom ju 120w också å det är ju en ännu större nackdel

Så jag skulle säga att en Samsung eller Samtron. Ev LG skärm e att rekommendera om du ska ha en bra skärm.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
Läste det när jag kollade spec på en skärm den var bara TCO-95 märkt men det var kanske TFT skärmarna det men sen drar dom ju 120w också å det är ju en ännu större nackdel

Så jag skulle säga att en Samsung eller Samtron. Ev LG skärm e att rekommendera om du ska ha en bra skärm.

Att den bara är TCO-95-märkt kan tex bero på att den är tvåfärgad Behöver ju inte betyda att den strålar.

Permalänk
Medlem

Någon samsung syncmaster blir det nog, de verkar fina.

Visa signatur

"I do not know with which weapons WWIII will be fought, but WWIV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein