Permalänk
Medlem

"error loading operation system"

Jag har köpt ett uppgraderingspaket, AMD athlon64 3200+, med ett MSI moderkort. Men efter första omstarten av datorn under installation av OS så kommer felmeddelandet "error loading operation system" upp... Jag misstänker att det har något med att den inte känner igen hårddiskarna att göra..
Är det någon som vet vad man kan göra?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

har du köpt ett operativsystem eller har du tagit ett från ett dator paket från typ Hp eller Compaq ?

Visa signatur

Lian Li PC73-SL | Tagan 480W | MSI K8N Neo Platinum nForce3 | AMD 3500+ + Swiftech MCX6400-V | PNY GeForce 6800 GT + Zalman VF700-CU | Corsair TWINX 2x512 MB Seagate Barracuda 200 GB | NEC 3540A | Creative SB Audigy 2 ZS | Logitech Z-5500 | Samsung SyncMaster 913B | Logitech MX510

Permalänk
Medlem

hehe, här köper man inget OS... men problemet e fixat, åkte å köpte ny hårddisk idag så nu fungerar det finfint... så det måste vart så att den inte tyckte om min IBM hårddisk... läste om det på microsofts hemsida oxå... men det e ju detta som e skumt. nu efteråt fungerar min gamla hårddisk bra, men det verkade som att den inte tyckte om att vara "master"

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Hade problem med ett msi-mobo och en seagarte hdd den ville inte alls fick upp text "error loading operation system" Så ja bytte min seagate mot en Maxtor och då funkade det kanon precis som om mobot blockat hdd´n.

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |