Bättre än Leadtek - GALAXY Glacier 6800 (GT) ?

Permalänk
Medlem

Bättre än Leadtek - GALAXY Glacier 6800 (GT) ?

Hmm nu är det ju bristande tillgång på Galaxykorten men med Arctic-kylaren ser kortet åtminstone på pappret väldigt trevligt ut. Kan det rentav vara bättre än Leadtek? Eller är Leadtek kung? Vad säger de insatta?

Kostar 4 248 kr på inet.se. Kanske billigare om köps från utlandet.

/ S.

Permalänk
Medlem

Jag skulle lätt tagit ett galaxy över leadtek

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Jepp, galaxy ser bra ut, Nån som hittar en i Ultra utförande?

Permalänk
Medlem

Så har man cirkus 4000 papp över så är Galaxy ett bättre val? Jag fattar inte i så fall varför alla rekommenderar Leadtek till höger o vänster.

Permalänk
Medlem

Antagligen för Galaxy är såpass nytt

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk

För att dom inte vet bättre

Permalänk
Medlem

Leadtek är ett bättre kort -
Så är det bara

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
Så har man cirkus 4000 papp över så är Galaxy ett bättre val? Jag fattar inte i så fall varför alla rekommenderar Leadtek till höger o vänster.

Permalänk
Medlem

Källor tack!

/ S.

Permalänk
Medlem

Galaxy har bra kylare det håller jag med om, men leadteks är inte direkt dålig och kortet klockar rätt så bra enligt dom flesta på olika forum. galaxy har jag inte sett så mycket hype om direkt.

Permalänk
Medlem

Vad jag har sett och läst så är temperaturerna ungefär lika. Skillnader är bara det att Galaxy kylaren skjuter ut varmluften ur chassit istället för att vifta runt med det i chassit. Så chassi temperaturerna lär sjunka några grader med galaxt kylaren. Inte nog med det, det är vackert som fan

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk

Kanske är vackert, men min första tanke var att det är gigantiskt!

Personligen föredrar jag kort av den gamla skolan där man såg minnena, kretsarna osv, det var vackert. De här jätte kylarna täcka av massa plast och skit ser bara billiga ut i min mening

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maiawraith
Kanske är vackert, men min första tanke var att det är gigantiskt!

Personligen föredrar jag kort av den gamla skolan där man såg minnena, kretsarna osv, det var vackert. De här jätte kylarna täcka av massa plast och skit ser bara billiga ut i min mening

Tar upp 1 extra PCI plats precis som leadtek kortet gör

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
Jag fattar inte i så fall varför alla rekommenderar Leadtek till höger o vänster.

För att Leadtek har 1.6 NS minnen (Likadant som Ultra) och andra märken brukar ha 2.0 Ns.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

dom har inte alls 1.6ns minnen

Permalänk
Medlem

Men kom igen - "hype" är väl inte så bra mått på ett korts kvalité?

De verkar ha rutten PR-avdelning hos Galaxy. Inget överflöd på recensioner direkt.

Kortet är helt klart sexigt hehe

EDIT: Okej - säg att Leadtek klockar bättre ngt än Galaxy. Räknar man in
1. den lägre ljudnivån (som poängteras i de recensioner jag sett)
2. att få luften ut ur lådan

.. så scorar galaxy värdefulla poäng. I synnerhet om man premierar tyst, kall burk framför fps.

Jag säger inte alls att Leadtek är dåligt. Dock köper jag ju hellre Galaxyn om det kanske är bättre, oavsett hype. Vill gärna höra en bra motivering till att välja Leadtek framför alla andra kort, i synnerhet Galaxyn.

/ S.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reg edit
Leadtek är ett bättre kort -
Så är det bara

Vad grundar du det på egentligen?

Permalänk
Medlem

Kom ihåg när allt folk här gnällde och spottade på dessa stora flänsar. Dom är ju för stora/Vad värdelöst/Det kan inte vara bra/Dom tänker ju en pci plats/ bla.bla

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Kom ihåg när allt folk här gnällde och spottade på dessa stora flänsar. Dom är ju för stora/Vad värdelöst/Det kan inte vara bra/Dom tänker ju en pci plats/ bla.bla

hah lol.. vem fan använder alla sina PCI-portar ändå lixom? det har i alla fall aldrig jag gjort.

Visa signatur

CPU Intel i9-9900k GPU Asus RTX 3080
RAM 32GB G.Skill Trident Z Neo Moderkort ASUS ROG Maximus XI Hero PSU Corsair RM850 HDD 3 TB Intel SSD

Permalänk
Medlem

Nepp jag har 3 st pci platser över som jag inte kommer anända.
Galaxie och Leadtek är säkert helt lika både i prestanda och kylning. På min låda sitter det en "ut" fläkt alldeles brevid graffet så jag får samma funktion. Att så många rekomenderar Leadtek är på grund av bra kvalite och den (näst?) bästa kylaren. galaxie GT är helt ny, den fanns inte då de flesta trådarna om Leadtek skapades här inne i forumet.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Annars får ni ett pny 6800gt för 4000 papp på datorbutiken. Var ju någon redaktör här som kör sitt i 450/1200 och fått feta 3dmark05 poäng. Kör mitt i 400/1100 och det funkar prima.

Permalänk
Medlem

Leadtek, Galaxy, PNY whatever, bara nån har korten i lager (och till rimligt pris)!
Sitter ju här och väntar och väntar...

Visa signatur

Workstation: 4670K@4GHz, GA-Z87X-UD5H, GTX970 4GB, 32GB DDR3, Kingston 480GB.
Spel1: Haswell 4670K@3,8GHz, GA-Z87X-UD5H, ROG STRIX-RX460-O4G-GAMING, 16GB DDR3, Toshiba A100 120GB, CM 500W, FD Node 304
Spel2: Haswell 4690K@3,6GHz, GA-H97N-WIFI, MSI GTX960, 16GB DDR3, 840 Pro 120GB, Corsair CX550M, Antec Sonata SOLO
Server1: Ryzen 3900X, ASRock Pro4, 32GB DDR4 ECC, 58TB RAID1, Debian, IPC 4129N
Server2: HPDL380G5 (32GB ECC, 6x512GB RAID5) Proxmox/Debian. Switch: HP 5130-48G-4SFP

Permalänk
Medlem

Factory default GPU core clock to 370MHz, which is 20MHz higher than normal 350MHz

på Galaxy

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Har ett Galaxy och är mer än nöjd, inte minst att kortet ser MKT bra ut ! Som en snygg tjej typ

Sen borde det klocka bättre än Leadtek p.g.a den absurt feta kylaren, men jag vet inte...

Vet att Galaxy har 2.0ns minnen och det ska Leadtek kortet också ha. Det är nara i ultra-utförande som korten har 1.6ns minnen. Dom ska ju palla med 50Mhz till.

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk

Det är inte storleken som spelar roll ju. Tror dom ligger på typ samma max-klock. Och vill man ha en sån kylning kan man ju isf köpa till Nv5 för 200kr.

Skall man klocka seriöst så använder man ju DD's vattenblock. Så då kvittar kylningen. =P

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Jag har bara två PCI-slots fria, men det räcker väl för galaxy kortet ?

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem

jag är skitnöjd me mitt leadtek alla fall, fläkten låter ingenting när jag kör datorn jag har iof rätt många fläktar men jag var lite rädd att det skulle bli ett sånt vinande ljud men det är det inte. Klockar dessutom bra inga problem i spel än så länge.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av highspeed
Annars får ni ett pny 6800gt för 4000 papp på datorbutiken. Var ju någon redaktör här som kör sitt i 450/1200 och fått feta 3dmark05 poäng. Kör mitt i 400/1100 och det funkar prima.

Look at me, 430/1200. Går säkert pumpa ur några Mhz till, men till vilken nytta utanför 3dmark det skulle vara vet jag inte.

PNY-kortet låter en del dock, men det är ju den vanliga referensdesignen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

430/1200. köpte du dit kort direkt när vissa gt hade 1.6 minnen

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
430/1200. köpte du dit kort direkt när vissa gt hade 1.6 minnen

Köpte det från datorbutiken för några veckor sedan, vet inte vad det är för minnen som sitter på.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015