Så är man äntligen i helvetet då.

Permalänk
Medlem

Så är man äntligen i helvetet då.

Nu undrar jag bara om det ska vara så att man ska gå lös på en hell knight med ett hagelgevär känns inte helt rättvist

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Inget konstigt vad jag vet.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

Hehe jämna odds säger jag bara

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Men sånt är spelet. Det är inte speciellt mycket att göra åt och jag vill minnas att det inte var så svårt som det först kunde verka vara.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

tog de satarna med motorsågen jag..

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Nu hänger jag inte med alls, vad pratar ni om?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Alltså jag klagar inte det är nu det börjar rocka Jo fixade han med motorsågen också faktiskt. Äntligen börjar det här spelet ta fart bara helvetet är enormt bra gjort.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Nu hänger jag inte med alls, vad pratar ni om?

Doom 3 ....

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Ahh, hell.. Det var goda tider det.
Ärligt talat, shotgun är spelets grymaste vapen imo. Använder det för jämnan, tre skott för att fälla en hell knight.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Ja oquist, HELL nivån är det snyggaste i hela spelet men sen kommer man tillbaka till dom där tråkiga tunnlarna :/ Jäkligt maffigt när stenbrickorna osv materialiseras i luften mellan "öarna".

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jo jag vet inte vad jag ska tycka om Doom 3. Motivationen hittills har varit att komma till helvetet så kommer man dit och får äntligen lite underbar Doom action och underbara miljöer och så kommer man tillbaks till Delta Labs igen Just nu känner jag bara att jag hoppas jag är klar snart. Doom 3 är på gränsen. För bra för att sluta spela men inte tillräckligt bra för att verkligen vara motiverad att spela vidare.

För övrigt Arch Vile var en lite besvikelse han gör ju ingen skada med sina eldattacker spawnar bara en massa andra fiender :(. Känns som han gått och blivit soft de senaste åren.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teletubbie
Ahh, hell.. Det var goda tider det.
Ärligt talat, shotgun är spelets grymaste vapen imo. Använder det för jämnan, tre skott för att fälla en hell knight.

3 skott om man kör på easy ja...

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Jo jag vet inte vad jag ska tycka om Doom 3. Motivationen hittills har varit att komma till helvetet så kommer man dit och får äntligen lite underbar Doom action och underbara miljöer och så kommer man tillbaks till Delta Labs igen Just nu känner jag bara att jag hoppas jag är klar snart. Doom 3 är på gränsen. För bra för att sluta spela men inte tillräckligt bra för att verkligen vara motiverad att spela vidare.

För övrigt Arch Vile var en lite besvikelse han gör ju ingen skada med sina eldattacker spawnar bara en massa andra fiender :(. Känns som han gått och blivit soft de senaste åren.

Jag är också precis tillbaka i Delta labs och känner exakt lika dant som du... Du är inte ensam.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0zzy
3 skott om man kör på easy ja...

marine faktiskt.. (medium)

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Funkar inte på veteran kan jag säga Ett annat problem Doom 3 är för enkelt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Jo jag vet inte vad jag ska tycka om Doom 3. Motivationen hittills har varit att komma till helvetet så kommer man dit och får äntligen lite underbar Doom action och underbara miljöer och så kommer man tillbaks till Delta Labs igen Just nu känner jag bara att jag hoppas jag är klar snart. Doom 3 är på gränsen. För bra för att sluta spela men inte tillräckligt bra för att verkligen vara motiverad att spela vidare.

För övrigt Arch Vile var en lite besvikelse han gör ju ingen skada med sina eldattacker spawnar bara en massa andra fiender :(. Känns som han gått och blivit soft de senaste åren.

hoho den där Arch Vile tykte jag va svinsvår för killen brännde arslet av mig hela tiden så han tycker jag är en av dom svåraste snubbarna på spelet imo.

Oquist, testa spela spelet på Nightmare då kan jag lova att du kommer få en rejäl utmaning, har själv inte klarat av det på nm än ;).

Ps. det skrämmer fortfarande skiten ur mig eftersom jag vet att jag kommer dö när som hellst med de futtiga liven man har

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Funkar inte på veteran kan jag säga Ett annat problem Doom 3 är för enkelt.

Vänta tills du kan prova nightmare, tycker du att det är för enkelt så är jag imponerad.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Nej nightmare gissar jag är en annan femma borde spelat på det direkt synd att det inte var tillgängligt. Men Doom 3 är för tråkigt och repetivt för att spela om tyvärr.

Off topic varför kör du dina minnen i sämre timings än de är ratade för? Mina gör 250 i 3-2-2-7 har inte testat högre än. Kör dem i 2,8 åtminstone dock inte högre än 2,9 då de går varma om du inte har någon fläkt på dem och högre volt hjälper ändå inte.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Har bara hunnit till Alpha Station.... Måste man använda ficklampa lika mycket in hell?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

NidoKing: I helvetet tror jag inte att jag använde ficklamapan en enda gång. Men det var nog också enda stället i spelet jag inte använde den.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

Nej inte lika mycket du har ju en massa lava som lyser upp och dylikt :). Men jag kör med flash light mod gör spelet mycket roligare faktiskt. Mer realistiskt också. Gör inte spelet speciellt mycket enklare bara att du slipper onödigt micro management och växla emellan ficklampa och vapen hela tiden.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Nej inte lika mycket du har ju en massa lava som lyser upp och dylikt :). Men jag kör med flash light mod gör spelet mycket roligare faktiskt. Mer realistiskt också. Gör inte spelet speciellt mycket enklare bara att du slipper onödigt micro management och växla emellan ficklampa och vapen hela tiden.

Låter intressant med flashlight mod. Hur funkar den?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Den funkar så att man tar eltejp och så tejpar man det på hagelgeväret, plasma geväret, pistolen och lilla maskingeväret

Sorry men modden funkar ungefär så i alla fall. Hittade den på fileplanet.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ja oquist... nu när man blivit lite trött på doom3 kanske det kommer att sitta som en smäck med HL2 i höst. Kan vara gott att få använda hjärnan istället för att bara använda pekfingret

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jo jag är dock inte helt säker på att HL 2 kommer spöa Far Cry dock vi får väl se

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zulan
NidoKing: I helvetet tror jag inte att jag använde ficklamapan en enda gång. Men det var nog också enda stället i spelet jag inte använde den.

Om jag inte minns helt fel så har man inte ens en ficklampa i HELL.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Nej nightmare gissar jag är en annan femma borde spelat på det direkt synd att det inte var tillgängligt. Men Doom 3 är för tråkigt och repetivt för att spela om tyvärr.

Kan nästan hålla med där. Det lilla jag körde av nightmare var dock i princip omöjligt, kanske inte provade tillräckligt mycket. Det var på en custom-bana dock.

Citat:

Off topic varför kör du dina minnen i sämre timings än de är ratade för? Mina gör 250 i 3-2-2-7 har inte testat högre än. Kör dem i 2,8 åtminstone dock inte högre än 2,9 då de går varma om du inte har någon fläkt på dem och högre volt hjälper ändå inte.

OT: Därför att jag ställde tillbaka för att kolla vad som var mitt problem med stabiliteten, ska ställa upp när jag nu orkar. Signaturen stämmer nog inte helt heller.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200