Permalänk

Låter verkligen som om någon monterat sitt block åt fel håll...

Visa signatur

"?"

Permalänk

Verkar väldigt skumt faktiskt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Entrykitet är bara en start, du får köpa en egen fläkt och anti-algvätska till den.

Det är samma radiator som till dom andra kiten så varför skulle den klara sig utan fläkt?

Vänta... har han inte fläkt på radiatorn?

Permalänk

låter jävligt skumt
Det tar betydligt lämgre tid för min lät överklockade t-bird att komma upp i shutdown temp (60 grader) när jag glömmer av att starta vattenkylningen (pump och fläktar) jag brukar hinna va inne i windows en stund iaf...
Någonting e jävligt fel kolla igenom systemet ordentligt kolla som sagt att blocket ligger på ordentligt för det borde ta längre tid än 10 sek för att komma upp i den tempen, känn på blocket om det ligger på ordentligt så borde det va varmt som fan...

Visa signatur

AMD64 3200+, 3x512 TwinMos Twister, 2*WD 80 GB, 2*WD RAPTOR 36 GB, 2*WD 250 GB, 2*WD 200 GB sata, 9600 256MB,ASUS K8N-E Deluxe

Permalänk
Medlem

Har kollat på vattenblocket nu, och det är som ni säger, jag har satt på det på fel håll. Jag satte på det enligt manualen men jag ser nu att jag satt på plexi't åt fel håll. My mistake. Därför blev det fel Jag tackar så hemskt mycket för hjälpen, ska nog skruva på allt nu i helgen igen o få det att fungera. Tack så mycket ännu en gång.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk

Har du problem att få kontakt kan du strunta i de där fjädrarna. Mitt Waterchill-block hade problem att få kontakt när jag monterade det, så jag använde inte fjädrarna (Nu vet inte jag om de fjäder-systemet längre, det var ett tag sen jag köpte mitt). Var bara noga med att inte dra åt för hårt.

Och det där med att systemet inte skulle fungera utan fläkt på radiatorn är bara skitsnack. Jag har spelat på mitt system i timmar utan att processorn gått över 60°C, och då har jag endast en 80mm@5V som övrig chassifläkt.

Permalänk
Medlem

Låter som jag gjorde monterade den åt fel håll..
Jag filade ner sockeln lite och satte den åt rätt håll.
Tänk på att sänkan på ena sidan av blocket skall vara mot sockeln "höga" del!

Goodluck PS.ha en fläkt btw iom att du inte heller har någon tank så blir vattnet bara varmare och varmare.

DS. DU skall ha chassi fläktar som sänker chassitempen det gör mycket!

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Medlem

Hur gör jag för att enklast tömma systemet? Måste nämligen tömma det så att jag kan såga lite i plexit på motsatt sida. Hade en kondensator ivägen på mobo nämligen.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Du behöver ingen floppy för att uppdatera bios. Det kan göras från windows ibland, men det rekommenderas vanligtvis inte. Oftast kan man starta från en cd med t ex ultimate bootdisk. Eller så kör du in en cd som kan boota in i dos som stöder filsystemet du har på din hårddisk och kör flashprogrammet och filen direkt från hårddisken efter du startat i dos.

Visa signatur

..!