Permalänk
Medlem

Svalast processor.

Jag bara undrar om nån vet vilken processor som är svalast och som går och får tag på... menar då av AMD och intels modellprogram...

Jag ska bygga mig en HTPC så jag behöver inte en speciellt snabb processor typ bara 1600 eller 1800MHz...

Tack på förhand//Nizze

Permalänk
Hedersmedlem

En Duron 1800 är inte dum eller en Mobile XP processor man kan också underklocka en vanlig Athlon XP

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Kör en Athlon Mobile Barton 35Watt 2400+ CPU på 1.35volt. Ligger på 38grader vid normalt arbete. Helt ok med tanke på att jag kör den i en liten trång fullproppad Shuttle XPC burk med GF4-ti4200 kort och tre 7200varvs hårddiskar varav en gammal tokvarm IBM Desk/Death-star.
Kanske en Athlon Mobile Thorton skulle passa bra? De är låsta multipeln men har du möjlighet klocka ner den på FSB'n ska den nog gå både tyst och svalt. Så är den billigare än de olåsta Barton modellerna också.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem

Du kan ju härma den här killen:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=32600...

Vore ju mumma för en htpc.

Permalänk
Medlem

Yep jag använder den just för det ända målet. Funkar skitbra.

Visa signatur

Asus P5ND2-SLI DELUXE, Pentium 4 3,46Ghz EE ES, 2 x 512 DDR2, Nvidia 6600 256mb, 2x80Gb Seagate raid 0. LG L2010P

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar... men jag har letat.. har bra hittat duron 1600 och 1800... Någon som vet vart man kan få tag på Mobile processorerna... verken DB eller komplett har dom...

Permalänk
Medlem

www.itbutikken.dk
www.shg.biz

Jag har en Xp-mobile just nu, 2400+ 35w. När jag kör den oklockad så ligger idletempen på 29, 33 i fulload. (med luft)

Visa signatur

Don't miss the donut by looking through the hole

Permalänk
Medlem

jag har försökt hitta info hur mcyket värme XP-M processorerna avger... antar att dom 2000+ - 2400+ av ger 35w nominellt...

Permalänk
Medlem

Du kan ju klocka ner dem till 1ghz typ och köra dem på 1.1v