Bootbar CD med skriv & läsrättigheter för NTFS?

Permalänk
Medlem

Bootbar CD med skriv & läsrättigheter för NTFS?

Finns det någon form av iso-fil eller program som istället för att skapa en boot-diskett med dessa funktioner, skapar en skiva? Problemet är nämligen att det inte finns floppy på datorn det ska användas på.

Tack på förhand // Nejvbie

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk
Medlem

Re: Bootbar CD med skriv & läsrättigheter för NTFS?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nejvbie
Finns det någon form av iso-fil eller program som istället för att skapa en boot-diskett med dessa funktioner, skapar en skiva? Problemet är nämligen att det inte finns floppy på datorn det ska användas på.

Tack på förhand // Nejvbie

Ja, allt du behöver är denna XPboot.bin och ett brännarprogram (Nero,EasyCD osv ..) att det står XPboot spelar ingen roll, det funkar på 2000 också.

Visa signatur

"Ge daj inte"

Permalänk
Medlem

Re: Re: Bootbar CD med skriv & läsrättigheter för NTFS?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAHP3369
Ja, allt du behöver är denna XPboot.bin och ett brännarprogram (Nero,EasyCD osv ..) att det står XPboot spelar ingen roll, det funkar på 2000 också.

Funkar inte. Filen är 2 kb stor, och går inte att mounta.

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Bootbar CD med skriv & läsrättigheter för NTFS?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nejvbie

Funkar inte. Filen är 2 kb stor, och går inte att mounta.

Skall du göra en bootable CD ?

EDIT: OS ?

Visa signatur

"Ge daj inte"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

NAT och FTP borde få ett pannskott och släpas ut i skogen för att mata älgarna med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ogun
http://www.nu2.nu/pebuilder/

det där pebuilder är fina grejer, diskpart är guld värt om man ska leka med dynamiska volymer och partitioner

Visa signatur

flippy @ Quakenet