Program för att göra recovery

Permalänk
Medlem

Program för att göra recovery

Har länge sökt efter ett program som man skulle kunna göra back-up på alla program samt windows man har inlagt.

Tex. Man installerar om datorn, lägger in win xp och alla drivrutiner samt program man kan tänkas behöva. Och när allt fungerar nice så skulle jag vilja göra en back up. Alltså skulle vilja ha ett program som gör skivor liknande dom som skickas med Compaqs datorer. Så mans lipper sitta så förbannat länge och peta in varenda jävla program.

Någon som har ett förslag på något sådant program?

Permalänk
Medlem

De enda jag vet på rak arm är Norton Ghost, men jag vet inte hur de fungerar.

Permalänk
Medlem

Här får du mitt förslag, det senaste från Symantec

Visa signatur

"Ge daj inte"

Permalänk
Medlem

Drive image, norton ghost, acronis trueimage.

Permalänk

Re: Program för att göra recovery

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PUTTEFAR
Alltså skulle vilja ha ett program som gör skivor liknande dom som skickas med Compaqs datorer. Så mans lipper sitta så förbannat länge och peta in varenda jävla program.

Någon som har ett förslag på något sådant program?

Norton Corporate Ghost är ypperligt program för det ändamålet du nämner

Verkar som Medlem Storföretagaren i denna tråd har raderat alla sina poster, han skämdes väl

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=164312&h...

Permalänk
Medlem

Re: Program för att göra recovery

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PUTTEFAR
Har länge sökt efter ett program som man skulle kunna göra back-up på alla program samt windows man har inlagt.

Tex. Man installerar om datorn, lägger in win xp och alla drivrutiner samt program man kan tänkas behöva. Och när allt fungerar nice så skulle jag vilja göra en back up. Alltså skulle vilja ha ett program som gör skivor liknande dom som skickas med Compaqs datorer. Så mans lipper sitta så förbannat länge och peta in varenda jävla program.

Någon som har ett förslag på något sådant program?

Ett riktigt hett tips är att använda microsofts "sysprep" för att slå undan hårdvaru delen i systemet (HAL) innan du ghostar. Detta gör så att du kan flytta installationen till lite annan hårdvara utan att få blåskärm vid uppstart efter tillbakaläggande av ghostfil (jag säjer "ghosta upp", men det ser fult ut).

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Re: Re: Program för att göra recovery

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurk
Ett riktigt hett tips är att använda microsofts "sysprep" för att slå undan hårdvaru delen i systemet (HAL) innan du ghostar. Detta gör så att du kan flytta installationen till lite annan hårdvara utan att få blåskärm vid uppstart efter tillbakaläggande av ghostfil (jag säjer "ghosta upp", men det ser fult ut).

/G

Hur gör man det? HAL?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

med sysprep som han skrev...

sök på MS

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...