Permalänk
Medlem

vänta med att köpa dvdbrännare tills den når 52x

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davvan
Är det någon som har lyckats bränna i 16X?

Mina skivor klarar bara 12X enligt Nero. Kan man inte avaktivera denna kontrollen i Nero så jag kan testa att bränna skivorna i 16X

Varför?? tidsvinsten är marginell. Det hänger inte på Nero, det är fw:n i brännaren som begränsar till 12x, antagligen av goda skäl.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
vänta med att köpa dvdbrännare tills den når 52x

Då lär du få vänta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamers
Varför?? tidsvinsten är marginell. Det hänger inte på Nero, det är fw:n i brännaren som begränsar till 12x, antagligen av goda skäl.

Då lär du få vänta

Lungt, så länge min 8X cdbrännare lever :D, den bränner typ en skiva 700mb på 20-30min

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davvan
Nu har jag brännt en DVD film. Jag kunde bara bränna i 12X enligt Nero men jag tror att det beror på DVD-R skivorna (Se bild tidigare i tråden)

7 minuter tycker jag är helt OK

[u00rl]http://upl.silent0whisper.net/uplfolders/upload0/dvd.jpg[/url]

Vad använde du för media & var köpte du den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cosmoz

Vad använde du för media & var köpte du den

Jag använde dessa skivorna:

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=300430&cks=PRL

som du kan se är de köpta på komplett.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davvan
Jag använde dessa skivorna:

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=300430&cks=PRL

som du kan se är de köpta på komplett.se

då e det inte så konstigt att du inte kan bränna i 16x, skivan klarar ju bara 8x

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX

då e det inte så konstigt att du inte kan bränna i 16x, skivan klarar ju bara 8x

Jag kan bränna i 12X med dom skivorna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davvan
Är det någon som har lyckats bränna i 16X?

Mina skivor klarar bara 12X enligt Nero. Kan man inte avaktivera denna kontrollen i Nero så jag kan testa att bränna skivorna i 16X

Går inte att fixa utan att modifiera firmwaren. Enda skivorna som jag tror fungerar i 16x med ND-3500A och som är möjliga att få tag på nu är Taiyo Yuden 8x DVD+R. Vad jag vet säljs dom endast under Plextors märke här och är inte direkt billiga...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jsl_80
Går inte att fixa utan att modifiera firmwaren. Enda skivorna som jag tror fungerar i 16x med ND-3500A och som är möjliga att få tag på nu är Taiyo Yuden 8x DVD+R. Vad jag vet säljs dom endast under Plextors märke här och är inte direkt billiga...

Verbatims pastellfärgade kan också vara TY om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem

Ja men de finns inte som 8x ännu vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Har man inte tålamod att vänta på att en skiva ska brännas på 7 minuter?
Varför måste det gå så mycket snabbare än så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sabbe
Har man inte tålamod att vänta på att en skiva ska brännas på 7 minuter?
Varför måste det gå så mycket snabbare än så?

Det behöver det inte men varför inte göra det om det går?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davvan
Det behöver det inte men varför inte göra det om det går?

Varför göra det om det inte behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sabbe
Varför göra det om det inte behövs?

För vissa tillhör skaran av folk som bara måste maxa hela tiden och tummar på kvaliten på bränningen. Pallar skivan "bara" 12x så borde det vara ett tecken på att skivan inte kan brännas snabbare än så utan att riskera fel på bränningen.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sabbe
Varför göra det om det inte behövs?

För att man kan

Permalänk
Medlem

Ja ska då beställa en sådan bränanre oxå, tänkte beställa lite skivor samtidigt, och även dvd fodral..

nån som kan tipsa om vart man kan köpa allt på samma ställe?

Visa signatur

Hem: MSI K8N Neo2 Platinum 54G ][ A64 3200+ @ 9x290 1:1 ][ 2x512MB Corsair 3200XL Samsung TCCD ][ OCZ MODSTREAM 520w ][ Asus 6800GT 430/400 ][

Jobb: P4 3.0Ghz ][ 512mb

Permalänk
Medlem

Brukar ni bränna i typ "disc at once" eller vad heter? utan att kontrollera skivan utan ni bränner direkt?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Nån som vet vilken prestanda på pcn som krävs för att bränna i 16 gånger?

Visa signatur

Asus A7N8X-E Deluxe, Barton XP2500+ ||Chieftech DA-01B-D Dragon Fulltower 340W || 1 Gb DDR433 (dual channel) || GF4 TI 4400 med Zalman heatpipe || 4 hdd tot 680 Gb || 5st 80X80 chassifläktar via Zalman ZM-MFC1 fancontroller || NEC 3500 ”Many bothans died to give us this information.....” -Mon Mothma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Omega_X
Nån som vet vilken prestanda på pcn som krävs för att bränna i 16 gånger?

Att du på Hårdiskens (alt annan enhet) och brännarens IDE kanal MINST kört Ultra DMA mode 2. Vilket motsvarar teoretisk hastighet på 33.3Mb/sec.

Att bränna en DVD+R Skiva i 16x kräver nämligen teoretiskt som max 21.6MB/sec.

Kolla därför att du inte kör i tex PIO mode 4 som ger 16.6Mb/sec.