Permalänk
Medlem

CPU-kylare Zalman CNPS7000B-ALCU

Har bara hittat en kille som har denna kylare i forumet och på nätet verkardet inte finnas en enda recension (ännu). Tänkte kolla om det är ngn som har den och vad ni har för erfarenheter av den i så fall.

CNPS7000A-ALCU skall ju vara en mkt mkt bra kylare och B-versionen är enligt zalman hemsida ännu ngt bättre (mer kylning + lite lättare + "amd 64-platta"). Stämmmer det här?

Och jo - cpu:n den skall användas till blir nog en amd 64 3400 claw. Tystnad och väldigt måttlig OC är det viktiga.

/ Ha det gott!

Permalänk
Medlem

Undrar det med, sen så är frågan hur "FanMate:n" är, ligger den löst eller finns det möjlighet att skruva fast den med en anordning i PCI-facket utan moddning?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle tro att 7000B presterar ganska identiskt med 7000A.

FanMaten ligger löst, iaf den FanMate1 man får med 7000A. Den kan man sen sätta fast någonstans med buntband eller nåt som man vill.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Med zalman 7000B medföljer den sk Fanmate 2. Finns faktiskt info om den såg jag nu under "controllers & connectors" på zalmantech.com. Ser ju bra ut, men jag är inte rätt person avgöra..