Permalänk
Medlem

Centrum Aries 310

Jag chansar på att det här är var tråden ska ligga.
Jag ska innom kort köpa mig en tv och budgeten ligger på runt sju tusen. Har börjat spana in Centrum Aries 310 för den ser otroligt bra ut på pappret för det priset, nästan för bra och det är det som oroar mig så jag tänka kolla här om det är någon som har erfarenhet av den eller kan rekomendera någon annan i min prisklass.

Permalänk
Medlem

Jag är också sugen på just den TV:n..
Blir nog fan att inhandla den också.. Väldigt välutrustad tv till ett bra pris..

Permalänk

Samma här, beställde en nyss + tvbord ifrån www.netonnet.se .. har hört att dessa ska ha panasonic bildrör i sig, stämmer det?

Visa signatur

S:|AMD XP 3200 m. Zalman CNPS-7000+AS5|ABit AN7|1GB TwinMOS PC3200 Dualchannel|ATi Radeon 9800SE AIW|2x80GB S-ata Hitachi 7k250|1x120GB Seagate|1x200GB Seagate||B:|Apple iBook Blueberry Rev.1 G3/300MHz|40GB Seagate Momentus|320MB RAM|ATi Rage Mobility VRAM 4MB|Mac OSX 10.3.5||iPod:|15GB G3|Koss bågar

Permalänk
Medlem

Sajbermaku, har du fått TV:n nu?
Jag letar efter omdömen från folk som faktiskt HAR TV:n (finns många folk som dömer ut Netonnets TV-apparater bara för att det står Centrum på dem).

Aries 310 ska ju vara deras flaggskepp...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sajbermaku
Samma här, beställde en nyss + tvbord ifrån www.netonnet.se .. har hört att dessa ska ha panasonic bildrör i sig, stämmer det?

Extremt tveksamt till att dom skulle ha panasonic bildrör, kolla lite i den här tråden om ni är intresserade av Centrum.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=31625...

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Dom är bra

Visa signatur

Vill ha tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk

airhead: Hann avbeställa den och köpte en Panasonic TX-32PS11 på Elgiganten. Vet tyvärr inte nåt om Centrum tv:n.

Visa signatur

S:|AMD XP 3200 m. Zalman CNPS-7000+AS5|ABit AN7|1GB TwinMOS PC3200 Dualchannel|ATi Radeon 9800SE AIW|2x80GB S-ata Hitachi 7k250|1x120GB Seagate|1x200GB Seagate||B:|Apple iBook Blueberry Rev.1 G3/300MHz|40GB Seagate Momentus|320MB RAM|ATi Rage Mobility VRAM 4MB|Mac OSX 10.3.5||iPod:|15GB G3|Koss bågar

Permalänk
Medlem

Ah men vad trevligt att du köpte en PS11 istället för en sån tittar jag också på nu
Har förstått att Panan ska vara mycket prisvärd. Och jag vet inte om jag skulle våga köpa en TV från Netonnet, en TV ska man ju titta på innan man slår till enligt mig.

Permalänk

Det var precis det jag tänkte på också

Den är verkligen prisvärd, bilden är grymt bra

Visa signatur

S:|AMD XP 3200 m. Zalman CNPS-7000+AS5|ABit AN7|1GB TwinMOS PC3200 Dualchannel|ATi Radeon 9800SE AIW|2x80GB S-ata Hitachi 7k250|1x120GB Seagate|1x200GB Seagate||B:|Apple iBook Blueberry Rev.1 G3/300MHz|40GB Seagate Momentus|320MB RAM|ATi Rage Mobility VRAM 4MB|Mac OSX 10.3.5||iPod:|15GB G3|Koss bågar

Permalänk
Medlem

en kompis har den 310 och jag tycker den ger fin bild!

Permalänk
Medlem

Är det någon som har den här på forumet och har lust att ge oss en rescension? Jag funderar starkt på att köpa den pga priset och dess fina funktioner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lantz
Är det någon som har den här på forumet och har lust att ge oss en rescension? Jag funderar starkt på att köpa den pga priset och dess fina funktioner.

Tänkte först köpa den, men det blir nog en Panasonic TX-32PS11 för 1000 kr mer istället, känns mycket säkrare...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ok maxxxx, själv beställde jag denna idag. Har hört mycket gott om denna modellen, har däremot hört mycket skit om centrum i regel men jag chansar på att denna dyrare modellen är vassare. Kan ju skriva här senare vad jag tycker om någon är intresserad.

Permalänk
Medlem

Var själv nyfiken på Aries 310 men eftersom jag inte kunde provtitta och inte hört någon ägare ha denna så började jag kolla på philips-apparater. Tack vare denna tråd fick jag ögon för PS11an som skall provtittas idag eller imorgon

Ni som har den, hur dåligt är ljudet? Och bilden från det analoga nätet?

Permalänk

humm...har ju svårt att se hur Centrum kan leverara alla specifikationer de har på Aries 310 med tanke på priset. något måste de ju ha gjort avkall på...ska du ha en tv av ett annat märke med samma funktioner hamnar du ju uppe på 13-15k. (tänker framförallt på PIP)

edit: i övrigt rekomenderar jag ps11:an som har väldigt bra bild och ljud för det priset. nackdelen är 8-bits digitalt chassi och bara 2 scart (varav endast 1 rgb)

Visa signatur

MacBook Pro Retina, Mac Mini, iPhone, iPad, iPod, Apple TV, Apple Cinema Display

Permalänk
Medlem

Vad menas egentligen med 8-bits chassi?
Har storebror px10 detta också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VicMackey
humm...har ju svårt att se hur Centrum kan leverara alla specifikationer de har på Aries 310 med tanke på priset. något måste de ju ha gjort avkall på...ska du ha en tv av ett annat märke med samma funktioner hamnar du ju uppe på 13-15k. (tänker framförallt på PIP)

edit: i övrigt rekomenderar jag ps11:an som har väldigt bra bild och ljud för det priset. nackdelen är 8-bits digitalt chassi och bara 2 scart (varav endast 1 rgb)

Försäljningspris har inget enkelt och rakt samband med tillverkningskostnader att göra.

De flesta tvapparater som säljs idag är baserade på ett fåtal chassin där funktioner ofta är avakativerade via mjukvara på de lite enklare(läs billigare) modellerna. Det är nämligen ofta mycket dyrare att ha två produktionslinjer igång och därför är det inte ovanligt att man kan hitta samma innanmäte i mer eller mindre alla apparater av samma märke, detta trots att priset till slutkund kan skilja åtskilliga tusenlappar. Dessutom är det så att idag är CRT tekniken på väg bort eftersom fler och fler tillverkare lägger allt krut på fabriker för LCD/TFT och Plasmaskärmar, detta gör att idag sitter det nästan samma bildrör i alla märkens tvapparater av den enkla anledningen att det inte finns så hemskt många att välja på.
En sak är tex PIP-funktionen som kräver två mottagare vilket inte kostar mer än någon krona extra att stoppa i apparaten för tillverkaren.

Dessutom är det lite roligt hur alla bara smutskastar ett märke som Centrum enbart pga av dess namn. Vestel (www.vestel.com.tr) som tillverkar många av de produkter som Netonnett säljer under sitt eget namn Centrum är nämligen lika flitigt använda av andra mer välkända märken på oem-marknaden inkl Philips.

Men det är ju det där med märken och status också som rätt många gärna kastar upp ett antal tusenlappar extra för, trots att innanmätet mm är det samma.

Därför tror jag personligen att det 95% av det låga priset på Netonnets Centrum-apparater mer har med märkets okändhet och låga status att göra än att apparaten i sig måste ha dåligare finnish eller kvalietet.
Men visst finns det rötägg och skojare i alla branscher så därför skulle det vara intressant att höra vad någon som köpt Centrum Aries 310 har att säga om den apparaten.
Att bara avfärda den apparaten på dess märke är nämligen bara dumt och korkat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av totten
Vad menas egentligen med 8-bits chassi?
Har storebror px10 detta också?

Ett 8-bits chassi innebär bara att fabrikantens PRavddelning har gått på högvarv och snurrat bort sig själva i en massa mumbojumbo av termer som skall förvirra kunden och ge försäljaren argument. Men andra ord innebär det ingenting.
På samma sätt som det är helt meningslöst att påpeka att en tv har ett digitalt kamfilter. Filter sitter det nämligen i alla tvapparater ovasett prisklass och har så gjort sedan tvns begynnelse för att få bort störningar. Att man just väljer digitala kamfilter är att dessa är relativt enkla och billiga att implementera eftersom dessa inte kräver så stor analog (läs dyrt) del.