Permalänk
Medlem

Repig DVD (Far Cry)

Hej. Jag undrar bara ifall det finns nån chans att man kan få en ny dvd-skiva av speltillverkarna om ens egen skiva blivit så repig så man inte kan installera spelet...

Jag har orginal dvd-n och cd-key.. bara det att min skiva har ramlat ner på golvet och legat där ett tag och blivit repig som bara f*n :/

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Du får väll ta å kontakta tillverkaren kanske

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk

Kolla näst sista sidan i "manualen".

Permalänk
Medlem

Jag fick ett nytt spel när mitt (GTA: VC) var så repigt så det inte funka. Men jag lämna in det hos dom jag köpte det av och fick ett nytt, fick bara fylla i ett paper vad det var för fel sedan fick jag ett nytt.

edit:och kvitto ofcourse.

Permalänk
Medlem

ok.. nice.. ska ta och ringa dom och kolla vad dom säger Faan vad nice det skulle vara med en fin skiva igen

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Re: Repig DVD (Far Cry)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Hej. Jag undrar bara ifall det finns nån chans att man kan få en ny dvd-skiva av speltillverkarna om ens egen skiva blivit så repig så man inte kan installera spelet...

Jag har orginal dvd-n och cd-key.. bara det att min skiva har ramlat ner på golvet och legat där ett tag och blivit repig som bara f*n :/

Du har inte dvd-key då ?

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Avstängd

Du kanske skulle vara lite mer försiktig med dina skivor så slipper du sånt här i framtiden?

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

ää försiktig med skivor det är inge kul

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
ää försiktig med skivor det är inge kul

¨

Men det lönar sig i längden

Permalänk
Medlem

Dom ska gå att byta in, men annars finns ju "CD-slipare" eller vad dom heter som också ska funka bra vad jag hört.

Visa signatur

[Stationär] Intel Core 2 Duo E6600 | 2x1024Mb RAM | 8800GTS 640MB | 1230GB HDD | Samsung 206BW @ 1650x1080 | Windows XP x64 - Ubuntu 7.10
[Bärbar 1] Intel Core Duo T2300 | 2GB RAM | ATI X1400 | 80GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800
[Bärbar 2] AMD Sempron 3300+ | 1024MB RAM | ATI X200 | 60GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800

Permalänk
Medlem

Iik! Repig skiva! Stor chans att det händer nära mig

Permalänk
Medlem

men får man verkligen en ny skiva om man repar den ? ja menar man ska ju va försiktig de lär väl se om man har liksom repat ihjäl en skiva så får man bara en ny ?

Permalänk
Medlem

Jag bränner alltid mina orginal och sedan förvarar orginalen i ett skåp.. när kopirona blir sletna slänger jag dom och bränner om från orginal.. På så sätt håller dom för alltid Gör såhär med både filmer och spel... PC som konsoll spel

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk

Re: Re: Repig DVD (Far Cry)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
Du har inte dvd-key då ?

CD = Compact Disc.
Vad jag vet är en DVD en typ av CD. Men men, jag har haft fel förut

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

DVD = Digital Versatile Disc

Permalänk
Medlem

Går det att laga sådan stora repfläckar med tandkräm eller rengöringskräm ?
Stuntman som jag köpte på hobbex var repigt och fungerar dåligt.

Permalänk

Jag har flera orginalskivor som delar av skivan lossnat på, och detta trotts att jag har alla mina skivor i en cdpärm, lite smått irriterande, men man får väl ladda ner spelet från nätet, bara man har orginal skivan ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
Jag har flera orginalskivor som delar av skivan lossnat på, och detta trotts att jag har alla mina skivor i en cdpärm, lite smått irriterande, men man får väl ladda ner spelet från nätet, bara man har orginal skivan ?

nej.

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem

Smeta på ett tunt lager med tandkräm, det funkar!

Liknande problem...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=20050...

Visa signatur

men ja!

Permalänk
Medlem

Förlåt om detta är oerhört OT men vad fasiken är en "Provmedlem"!?

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk

Hur är det egentligen, får man kopiera ett spel för eget bruk? Jag vet att det står på flera dvd-filmer att man inte får kopiera, ej ens för enskilt bruk. Jag brukar inte spela spel så länge att det är någon fara, när en skiva är sliten och repig är den oftast gammal och uttjatad

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

EDDuL: en medlem som tidigare varit avstängd och har kommit tillbaka, untefär som prövotiden på körkortet, är du dum så åker du ut direkt.

Visa signatur

Spela Arma II i Plutonstruktur
ARMA II - SWEDISH STRATEGIC GROUP

Permalänk
Medlem

Min Far Cry dvd va också oerhört repad men jag fick den utbytt.

Tack Webhallen

Permalänk
Medlem

Koxbox: tack!

Lycka till med skivan

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

En sånhär kanske?

Beskrivning från NetOnNet:
Reparera repiga CD/DVD-skivor. Otroligt enkelt att sköta! Lagar alla format av CD- och DVD-skivor såsom CD-R, CD-RW, CD-ROM, DVD, MiniDisc, Audio, Xbox, PS1 och PS2.

Länk: http://www.netonnet.se/item.asp?iid=54278

Permalänk

Re: Repig DVD (Far Cry)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Hej. Jag undrar bara ifall det finns nån chans att man kan få en ny dvd-skiva av speltillverkarna om ens egen skiva blivit så repig så man inte kan installera spelet...

Jag har orginal dvd-n och cd-key.. bara det att min skiva har ramlat ner på golvet och legat där ett tag och blivit repig som bara f*n :/

Säkerhets kopior!!

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Tycker nästan du får skylla dig själv, man ska vara försiktig med skivorna.
Men visst kan du säkert få en ny.

Permalänk
Medlem

Testade tandkräm på min stuntman-dvd men det fungerade inte, så jag beställde cdslipen från netonnet.
Får se om det går bättre med den.