S.M.A.R.T visar felvärden.

Permalänk
Medlem

S.M.A.R.T visar felvärden.

Är detta nåt man behöver vara orolig för, kommer hddn att gå sönder?
Är en Seagate Barracuda 160gb S-ATA på bilden.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/balo.JPG

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog ladda ner Seagates diagnostik program och checka disken för att se om den är ok.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk

ARGH!!! Har du haft hårddisken uppe i 54° ? Fy... Efter vad jag hört ska man hellst inte ha dem över 35. Fast då kan man ju undra hur brännheta SCSI-diskar håller så bra... menmen. Två av mina hårddiskar har tagit förtidspension pga värme iaf. Nu är mina diskar aldrig över 30° mha en fläkt

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

har en gammel 2.5 tum 10Gb som smart rapporterar fel på. sista 2.5Gb är totalkassa så är utbytt numera. Ja den är nog på G så att säga.

Permalänk
Medlem

Om du hört max 35 grader så är det fel. Seagate rekommenderar iaf max 60 grader på sina diskar. Om disken är uppe i 54 grader någon enstaka gång så gör det väl inget men om man har det som normal drifts temp så ska man kyla den.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W