Permalänk
Medlem

Tips om bra öronsnäckor?

Jag behöver tips om bra öronsnäckor, för jag tänkte köpa en iRiver iHP-120. Jag vill helst ha öronsnäckor då den är lättast att ta med sig. Annars ett par hopvikbara, bra lurar om det är riktigt små.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Ihopfällbara med bra ljud är då Koss porta pro. Väldigt enkla och lätta med bra ljud. Rekommenderar dem hårt.

Visa signatur

Walla?

Permalänk

koss the plug + pro ear tip......riktigt grymt

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

Men jag har hört många negativa saker om the plug, t ex att dom är svåra att sätta in i örat osv.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

Kanske ett par Shure E2c? Inte provat dem själv, men hört gott om dem.
Använd google så hittar du info dem.

Permalänk
Medlem

sony har några för 300kr med nå liten uppböjning för basen och annat krafs, dom tyckte jag fungerade bra när jag testade dom..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Shure E2C är bra. Har ett par sådana själv. Har hört att Sony Ex-71 också ska vara bra.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
sony har några för 300kr med nå liten uppböjning för basen och annat krafs, dom tyckte jag fungerade bra när jag testade dom..

Menar du Sony EX71, eller?

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Kan det ha varit (kostade nog fan mer än 300kr ) ...sen är ED21LP som är lite billigare relativt bra också..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Men jag har hört många negativa saker om the plug, t ex att dom är svåra att sätta in i örat osv.

Inte när du lärt dig. Fast jag börjar irritera mig på mina, där sladden slutar och går in i snäckan finns en liten plastbit som håller fast den. Den har börjat bli lös på min så det gnekar inne i örat. Inte kul... Men om du hanterar dem väldigt varsamt är det kanonljud!

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 8fps
Inte när du lärt dig. Fast jag börjar irritera mig på mina, där sladden slutar och går in i snäckan finns en liten plastbit som håller fast den. Den har börjat bli lös på min så det gnekar inne i örat. Inte kul... Men om du hanterar dem väldigt varsamt är det kanonljud!

Hade samma problem.
Skickade tillbaka dem efter att de alltid trilla ur örat och att man alltid fick ta ut dem då man skulle snacka och sen börja krama den och sen stoppa i dem igen...Jobbigt!

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem

Man shure-lurarna är nog för dyra...
Max 400-500 spänn.
Jag köper nog Sony EX-71.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Sony MDR-EX71SL

Nån som har dessa och kan starkt rekommendera dom!

Visa signatur

//B@gubben

Permalänk
Medlem

Re: Sony MDR-EX71SL

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bagubben
Nån som har dessa och kan starkt rekommendera dom!

Var det där en fråga?

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Han frågade om Sony MDR-EX71SL, står det över inlägget.

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Men jag har hört många negativa saker om the plug, t ex att dom är svåra att sätta in i örat osv.

Eftersom jag inte va i närheten å få in dom i örat när ja provade så va ja jävligt glad att jag även beställde pro ear tip....som en öronpropp som du sätter på....barnligt enkelt å få in i örat....får även bättre ljud sägs det....Köpes på warehouse

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 8fps
Han frågade om Sony MDR-EX71SL, står det över inlägget.

DO'H! Sorry

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!