Kolla på TV med en dekoder?

Permalänk
Medlem

Kolla på TV med en dekoder?

Eftersom mitt andra inlägg försvann så beskriver jag detta mer kortfattat denna gång :P.

Min TV fick fnatt och dog igår, jag får inte tillbaks den förstän tidigast 2 veckor :((((. Min fråga är om jag kan koppla in min parabol till datorn och kolla på tv på datorskärmen?, om det går så vill jag gärna ha beskrivning på inställningar osv.. speciellt hur jag ska koppla...

Mitt grafikkort är ett "ATI AIW 9700 PRO 128"

Jag vet att jag inte kommer att få så många svar eftersom det är en knepig fråga.. men jag är tacksam för alla de svar jag får :).

Här är baksidan på mitt kort:
http://store.bhni.net/images/ati-aiw9700pro.jpg

Jag har förövrigt redan förstått att det ska vara PAL-B
//Jocke

Permalänk
Medlem

hmm...det beror på vad du har för utgångar på din statleit dekoder. Men den borde ha en SCART kontakt. I så fall är det bara att köpa en SCART=>RCA omvandlare å koppla in den där bak på grafikkoret, på Video in ingången så klart.
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=52239
Länken går till en sådan omvandlare, finns på netonnet/claes ohlson/ on/off mm.

Visa signatur

Flest prylar när man dör vinner

Permalänk
Medlem

använd vanliga tv kabeln från parabolen, koppla vidare till kortet och gör en kanalsökning, det lättaste, så gjorde jag

Permalänk
Medlem

Hittar iaf inga kanaler :S

Permalänk
Medlem

Om du vill ha hjälp så måste du ge oss mer info. Det räcker inte att säga att det inte funkar.

Visa signatur

Flest prylar när man dör vinner

Permalänk
Medlem

Som jag säger, jag har Direktkopplat in antennsladden till grafikkortet och sökt efter program, ingenting. Jag har kopplat in S-sladden till grafik IN, ingenting.. jag har testat allt...felet är att det bara är en svart ruta där bilden skall ploppa upp på skärmen.. :((((

Permalänk
Medlem

The page cannot be displayed
The page you are looking for is currently unavailable. The Web site might be experiencing technical difficulties, or you may need to adjust your browser settings.

--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Click the Refresh button, or try again later.

If you typed the page address in the Address bar, make sure that it is spelled correctly.

To check your connection settings, click the Tools menu, and then click Internet Options. On the Connections tab, click Settings. The settings should match those provided by your local area network (LAN) administrator or Internet service provider (ISP).
If your Network Administrator has enabled it, Microsoft Windows can examine your network and automatically discover network connection settings.
If you would like Windows to try and discover them,
click Detect Network Settings
Some sites require 128-bit connection security. Click the Help menu and then click About Internet Explorer to determine what strength security you have installed.
If you are trying to reach a secure site, make sure your Security settings can support it. Click the Tools menu, and then click Internet Options. On the Advanced tab, scroll to the Security section and check settings for SSL 2.0, SSL 3.0, TLS 1.0, PCT 1.0.
Click the Back button to try another link.

Cannot find server or DNS Error
Internet Explorer

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4