Permalänk
ASUS Nordic

Hydor L20 och dubbla radiatorer?

Hur klarar en Hydor L20 Black Ice Pro samt en Black Ice extreme?

R350 tillsammans med CPU och chipset utvecklar för mycket värme. Radiatorn blir skollhet på 7V och grafikkortet blir snabbt ostabilt. Tänkte sätta in en extra radiator direkt efter pumpen.

Permalänk
Medlem

Hur stark är pumpen? det skulle nog kanske kunna gå med tanke på att det finns folk som kör med bil radiatorer. men men jag gissar lite nu

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
ASUS Nordic

Känner också på mig att det skall fungera. Gör ett försök ;D

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Jag hade en sådan pump, började låta hemskt efter någon månad bara...skulle aldrig i mitt liv köpa en hydor pump igen

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Haru testat att överklocka mindre? Har funtat lite på samma kit som du har -- e dock mer intresserad av att få datorn tyst än att OCa.... Hur låter pumpen egentligen - om man tex jämför med den där Sunon 120mm fläkten på 7V ( som jag tycker låter för jävligt mycket även i 7V )

Joo vissa har problem med pumparna -- måndags exemplar kanske

Problemet e att jag vill köra med en passive rad o sen en med fläkt som kör igång när det behövs... + Ska kappsla in o kyla mina HDs -- o kanske PSUn i framtiden...

Tror ej att det räcker med L20 eller typ 1048 -- men dom större låter fan förjävligt... Så då blir det jobbigar för måste ha en stor tank med vatten som issolerar pump ljudet på golvet etc etc...

/D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
Jag hade en sådan pump, började låta hemskt efter någon månad bara...skulle aldrig i mitt liv köpa en hydor pump igen

min har funkar 24/7 i ett halv år funkar utmärkt

Visa signatur

| A64 3000+ | Gigabyte GA-K8NS Pro | 1024 mb DDR Corsair Value Select | Club 3D x800PRO | Compucase CI-6919 | 120 GB 160 GB 160 GB | 10028 @ 3DMark -03 Oklockat www.m0jjen.com

Permalänk
ASUS Nordic

Inga klagomål på pumpen här heller.