Permalänk
Medlem

Koppla telefonen genom datorn, hur?

Här om dagen så slogs jag av en tanke. För ett par år sedan så hade jag något program till datorn så att man kunde använda datorn som en telefon. Alltså ha ett headset till datorn och sedan kunde man slå numret i ett program i datorn.

Det fanns även stöd för att ha datorn som telefonsvarare.
Detta var kopplat på nått sätt med ett vanligt 56k modem om jag inte minns helt fel.

Och nu undrar jag om det finns någon liknande lösning. Det skulle vara otroligt skönt att slippa gå ut i köket för att svara och istället bara trycka ett snabbkommando på tangentbordet för att svara, då man alltid sitter med ett headset nu förtiden.

För att förtydliga det hela så att det inte blir några missförstånd:
Jag vill kunna använda mitt headset till datorn som en helt vanlig telefon. Att svara/lägga på/slå nummer ska alltså helt kunna ske genom datorn. Frågan är alltså hur man ska göra för att få det så samt vad behövs?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

finns med i win95 el 98.. "nummersändaren" tror jag d hete.. pillade lite med d men inte mer..

Visa signatur

Gigabyte GA-X38-DQ6, Quad 6600@3,6Ghz (9x400), 2GB PC8500@1280Mhz (2x640Mhz), 1.5TB Hdd (3x500 WD), 2x Raptor 74GB Raid 0, 2 st Sapphire HD2900 Pro i CROSSFIRE, Antec 850W PSU, Lian Li PC1000 Plus, 3dmark 06:17188, 3dmark 05:23598.

Permalänk
Medlem

kan du ha haft en packard bell hemPc?

programmet till den hette iaf WinPhone. men det fungerade bara till vissa modem, själv försöker jag köra winphone med det medföljande modem... tyvärr så ville inte kontakten mellan modemet och ljudkortat fungera...

Visa signatur

Watt is power.

Permalänk
Medlem

eDaweu: Det tror jag inte det var. Har för mig att det var något hemmabygge.

Men nu har jag inget vanligt modem, bara telia adsl-modemet. Måste man ha ett vanligt modem eller tror ni att det finns någon annan hårdvara man kan använda?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Tack, men det var inte det jag var ute efter. Har även Skype men man kan ju inte ringa vanliga samtal med det (än iaf) och det var det jag var ute efter.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Du måste ha ett modem, alttså 56k eller dyl.

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk
Avstängd

En trådlös kanske vore ett bra inköp?

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

Nu vet jag iofs inte hur mycket det här hjälper, men i teorin går det att använda vilket modem som helst till att ringa ett vanligt telefon samtal bara man har det rätta programet...
Dessvärre kan jag inte svara på var du kan få tag på ett sådant program mycket bättre än från download.com
Ivilketfall som helst så borde det inte vara något problem ifall modemen följer någon slags standard, ett modem är trots allt bara en låda gjord för att skicka ljud, mer eller mindre iaf. ^^
Men som sagt, det är nog bara att söka för eller senare hittar man alltid någonting, kolla på tillverkarnas hemsida.

Permalänk
Medlem

Okej, jag får ta och leta upp ett modem och testa lite

Nozzie: vi har redan en trådlös, men den brukar alltid vara på fel ställe när man väl behöver den

Tack för alla tips.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.