Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Många betyder inte alla...

Många betyder nog de som bor inom 3,5 km tror jag iaf... Jag bor innanför den gränsen.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

WOHOO!! Fem minuter efter beställning har man 8/1 Mbit :D..Funkar alldeles utmärkt och har förövrigt ett Nokia M5121 modem som tutar på för fullt..

Bra jobbat Telia, för en gångs skull i alla fall ^^..

Visa signatur

Daily

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daily_rush
WOHOO!! Fem minuter efter beställning har man 8/1 Mbit :D..Funkar alldeles utmärkt och har förövrigt ett Nokia M5121 modem som tutar på för fullt..

Bra jobbat Telia, för en gångs skull i alla fall ^^..

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

*woops*

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

ja jäklar! ringde telia nyss för att kolla om mitt dlink modem va "verifierat" av dem för att klara adsl 8000. modemet funkade. killen kollade upp om jag kunde få adsl 8000 och han sa att jag kunde det!..sen ändrade han sig men det skulle tydligen bli inkopplat 17/12. Har aldrig pratat med en så kunnig och trevlig person på telia förut. helt otroligt. Det mest otroliga är kanske att han berättade att jag satt på huvudstationen och att jag satt inom räckhåll för tjänsten. jag bor juh trots allt i Örebro!! WEEE!!
han nämnde också att de skulle komma ut med något julerbjudande där de bjuder på uppgraderingsavgiften på 300!! Jag tror telia har blivit jultomte...

Permalänk
Avstängd

kör telia med packetshaping ? dvs p2p trafik begränsas till runt 80kb/s ?

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Vet inte om dom kör packetshaping, men möjligheterna finns absolut där eftersom dom köpt netintacts produkt.

http://www.netintact.se/

Visa signatur

JP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Likvid
Telia är bäst av dom jag testat, dom äger liksom sina backbone nät själva till skillnad mot Bostream och B2 som hyr en viss kapacitet av andra operatörer för att komma åt Internet.

Fick 8Mbps Telia idag också, det rockar riktigt fint må jag säga.

Ska man vara petig så hyr väl Telia av Skanova också lika som Bostream gör.

Permalänk
Avstängd

Det bör påpekas att man måst ringa med telia på fatatelefonin för att få telia 8000 .. å telia är mycket dyra där, terraflex är billigast för mina televanor telia är 90% dyrare .. :/

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
Det bör påpekas att man måst ringa med telia på fatatelefonin för att få telia 8000 .. å telia är mycket dyra där, terraflex är billigast för mina televanor telia är 90% dyrare .. :/

Är det verkligen så? är det inte bara att man måste ha ett telia abonnemang (som man måste ha för att kunna få ADSL överhuvud taget)?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
Det bör påpekas att man måst ringa med telia på fatatelefonin för att få telia 8000 .. å telia är mycket dyra där, terraflex är billigast för mina televanor telia är 90% dyrare .. :/

Nej, men det är om du vill ha 18 månader och billigare inträdesavgift. Vid 12 månader så behövde man inte ha dem som förval.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

Säker på att det var så ??? jag pratade nyss med kundtjänst nämligen .. hm bäst att jag ringer igen då

hm .. doh vi mitt andra samtal till telia så sade dem att jag inte kunde få adsl 8/1 trots att jag bor på östermalm! det ni

lustigt att tjejen jag talade med först konfirmerade att jag kunde få 8/1, då jag påpekade att jag låg kopplad mot en understation som inte kunde få VDSL men dock ADSL .. hm

vem har rätt tro ??

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!