Permalänk
Medlem

Profilutrymme

Hej hopp!
Nu är det så att jag har ett litet problem med mitt kära Windows XP. buuuh!

När jag loggar in på min användare så poppar det upp en lite ful röd ikon i trayen(längst ner till höger brevis klockan). "På den" står det så här:

'Varning! Du har överskridit ditt profilutrymme med xxx kB.'
Sen när man klickar på den så kommer ett fult fönster upp som räknar upp filer som är "lämpliga att ta bort". Alla filerna som räknas upp ligger på olika ställen i min windows- profil/konto mapp.
( C:\Documents and Settings\MinProfil\... )
Allt detta hände över en natt

Nån som har en idé vad som försigår?

Saken tillhör också att jag inte kan logga ut eller stänga av/starta om. För den vill att jag ska tabort filer innan jag loggar ut osv. Man får helt enkelt ta till med att rycka strömkabeln.

Gränsen på mitt "profilutrymme" är tydilgen satt till 10240kB ( 10MB ). Jag har ingen aning varför. Har letat igenom massa ställen i Windows utan att hitta lösningen på problemet. Jag kan dock fortsätta att lägga grejer på skrivbordet, men då skriker den lilla ikonen att jag ska lägga av med det.

Nån som kan hjälpa mig en bit på vägen eller lösa det här problemet?
Format C: eller installera om Windows vill jag inte göra.

Visa signatur

- "Bofors gör inte kulsprutor dom gör kanoner"

Permalänk

Egenskaper under tex C: -> Kvot, kolla om det är något ikryssat där, du kanske måste vara admin.

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

har kollat det inget ikryssat, är inloggad med Administratörsrättigheter

Visa signatur

- "Bofors gör inte kulsprutor dom gör kanoner"

Permalänk
Medlem

Tror jag hittade felet, var nåt slags kvotprogram som låg i bakgrunden och hade kalas, proquota.exe . Hittade en registernyckel också:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Currentversion\Policies\System\

EnableProfileQuota 0x00000001 (1)

Satt den till 0 och då försvann programmet och allt är nomalt igen.

Visa signatur

- "Bofors gör inte kulsprutor dom gör kanoner"