Kinnarps 8000 Synkron kontorsstol.

Permalänk
Medlem

Kinnarps 8000 Synkron kontorsstol.

Har en bekant som tänkt sälja en sådan stol.
Vet ni ifall den är bra?
Har bara sätt den på bild, inte testat den, men kanske får
lov att göra det.
Sitter på en Jysk "chef" nu, och ryggen har blivit böjd på den,
så jag sitter som en kråka just nu. :/
Hur som helst, vad kan vara ett vettigt pris för den
och vad kostar den ny?

MVH Nisse

Permalänk
Medlem

Kinnarps är väldigt luriga när det kommer till priser. Har letat som en tok över hela nätet efter nån sorts prislista, men eftersom dom säljer till företag för det mesta så har dom ingen. Ring direkt till Kinnarps och fråga om ett rekommenderat pris på stolen. Numret till deras HQ i sverige är: 0515 38 000

Kinnarps gör ypperligt bra stolar, och om du kan komma över en hyffsat billigt så ska du utan tvekan slå till!

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, ska förmodligen pröva ringa imorgon.
När du säger hyffsat billigt, menar du då <500, eller ~1000 eller <2000?
Skulle vara bra om du kunde precissera dig lite.

Tack på förhand!

//Nisse

Permalänk
Hedersmedlem

Ny?

Ny är >10kkr ingen omöjlighet. Det är en kinnarps stol, de är ej billiga. Vet dock ej vilken modell du snackar om men de feta Kinnarps stolarna är _ej_ billiga..

Jag skulle nog gett runt en tusing för den, så mycket köpte iaf jag min RH Moveon för (nypris ca 6kkr + moms). Kanske liote mer om den är i fint skick och är av lyxig modell.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Ok, tack!
Tror det är denna:

//Nisse

Permalänk
Medlem

Nisse19:
Om du har pengarna, och om den är i bra skick så tycker jag definitivt att du ska överväga att slå till. Som jonasy säger så börjar Kinnarps på mååånga tusen... Innan du slår till så tycker jag fortfarande du ska slå en signal till Kinnarps och språka lite med dom där om garantier och kvalité etc. Jag tror inte att den kommer gå sönder i första taget, men better safe than sorry.

jonasy:
Trevligt med en annan som har en RH! Själv har jag en RH Extend som jag köpte ny från RH Stol i stockholm för 2800kr inkl. moms med 50% rabatt Är du nöjd med din RH? Jag är lite smått fundersam på ryggstödet... Känns inte 100% stabilt.

EDIT: På firmor som säljer begagnade kontorsmöbler så börjar Kinnarps stolarna på 3500kr. Så om du kan få en för en tusenlapp så kan du vara lycklig!

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Nisse, dom sålde liknande (eventuellt samma) stolar på en auktion jag var på, då gick dom på runt 1000 kr.

Permalänk
Medlem

Hittade en prislista: http://www.uppsala.kinnarps.se/lager/main.asp?categoryid=2

Priset verkar ligga runt 4000:-

Tror jag kan få den för omkring 1000-lappen, värt tycker ni?

Permalänk
Hedersmedlem

Boo: Jo jag är nöjd Bara lite svårt att hitta perfekta inställningar (de är många!)

Nisse19: + Moms.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse19
Hittade en prislista: http://www.uppsala.kinnarps.se/lager/main.asp?categoryid=2

Jäklar vad billiga dom var... Jag trodde en Kinnarps sprang iväg på mer än bara 5000kr...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse19
Tror jag kan få den för omkring 1000-lappen, värt tycker ni?

Provsitt och pilla lite med den. Passar den dig så är 1000kr ett bra pris.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk

Jag har en likadan men utan näckstöd och med stålkryss och "gel" armstöd.. den gick på 5500:-

Kan inte annat än att varmt rekommendera den.. skönare stol har jag inte suttit i.

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jonasy:

Ny?

Ny är >10kkr ingen omöjlighet. Det är en kinnarps stol, de är ej billiga. Vet dock ej vilken modell du snackar om men de feta Kinnarps stolarna är _ej_ billiga..

Jag skulle nog gett runt en tusing för den, så mycket köpte iaf jag min RH Moveon för (nypris ca 6kkr + moms). Kanske liote mer om den är i fint skick och är av lyxig modell.

Vart köpte du RH Moveon?

Permalänk
Medlem

Varför dra upp en 8år gammal tråd?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Den här tråden var lite väl gammal för att dra upp

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||