Permalänk
Medlem

moderkorts problem.

jag har problem med mitt inbyggda ljudkort på mitt epox 8k5a2+ jag får bara ljud i höger kanal ingen i vänster , jag har installerat om drivrutiner för ljudkortet 2 gånger blir ändå bara ljud ur höger kanal , vad kan det vara för problem och hur kan jag lösa det ?

hgoppas det blev rätt del av forumet eftersom det är inbyggt på moderkortet

Visa signatur

Gigabyte X670E Aorus Master| Ryzen 7700x| Custom vattenkylning| 32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c30| Asus Radeon RX Vega 64 ROG Strix OC 8GB| 20.5TB HDD|

Permalänk
Medlem

Det kan ju va din kontakt det är fel på är oftast det...
eller så är det sönder på ett eller annat sätt...

Permalänk
Medlem

bytte moderkort nyss eftersom jag ska rma'a mitt nf7-s och det funkade bra på det kortet , så kablarna är det nog inge fel på

Visa signatur

Gigabyte X670E Aorus Master| Ryzen 7700x| Custom vattenkylning| 32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c30| Asus Radeon RX Vega 64 ROG Strix OC 8GB| 20.5TB HDD|

Permalänk
Medlem

ok , jag hittade problemet , nått gör så att när kontakten sitter längst in så får den ingen kontakt till vänster kanal , men drar man ut den en bit och trycker ner så får man ljud i båda men man kan inte ändra från höger kanal till väsbter , för i vänster så blir det tyst i båda och i höger blir det tysy i båda , så det värkar som om ljudet inte kommer i höger/vänster kanal separat utan samma varesig det är till höger eller vänster kanal kommer ur båda så det gå inte att skillja på höger kanal och vänster , börjar snart grina , har nu 3 moderkort och det är nått fel på alla

Visa signatur

Gigabyte X670E Aorus Master| Ryzen 7700x| Custom vattenkylning| 32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c30| Asus Radeon RX Vega 64 ROG Strix OC 8GB| 20.5TB HDD|