Är trådlöst internet snabbt nog att spela på nuförtiden?

Permalänk
Medlem

Är trådlöst internet snabbt nog att spela på nuförtiden?

Hej,

Något vag rubrik. Men jag ska flytta in i en ny lägenhet, har alltid kört sladd till min stationära dator men routern i denna lägenheten är väldigt dålig placerad kontra var datorn ska stå.

Är inte uppdaterad gällande nätverk, och undrar om det går att spela krävande spel på trådlöst utan konstigheter numera?
Routern och datorn kommer inte vara längre än typ fem meter ifrån varandra, det är mer att routern är placerad på fel vägg, högt upp etc etc.

Samt, bör jag i så fall köpa ett nätverkskort eller räcker det med en nätverksadapter i form av en USB-sticka? Min dator har ej trådlöst nätverk inbyggt.

Tack på förhand!

Permalänk
Moderator
Moderator

Ska du spela FPS på hög nivå så skulle jag fortfarande vara tveksam, men i övrigt typ ja, så länge du har bra utrustning.
USB-sticka skulle jag nog glömma, det räcker som nödlösning och enklare saker, men är sällan pålitligt eller välpresterande nog för gaming.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

absolut, utan tvekan. en "dålig" usb sticka räcker nog också men kanske ställer till med problem i fps spel eller annat där man vill ha stark stabil anslutningen. har den långsamma hastigheter påverkar det ju klart annat också, som att ladda ner

5 meter är inte mycket, men ifall det är en tjock vägg eller något så kan det ju störa ändå. Jag har också behövs använda wifi ett tag, Värsta är att det för mig inte är helt stabilt utan kan lagga i en sekund ibland- men märker det bara i CS, eller så är det bara spelet men överlag funkar det bra.
du kan ju testa hur bra usb-adaptern funkar, och annars köpa ett pcie nätverkskort.

§9 raderat. // MOD