Söker ljud-inspelningsapp för Android

Permalänk
Medlem

Söker ljud-inspelningsapp för Android

Söker en ljud-inspelningsapp till min Android 11, en app som är helt gratis och som helst använder gdpr och inte vill ha plats etc.

Får inte den mest rekommenderade Easy Voice Recorder att fungera (den vill ha tillgång till mikrofofonen fast den redan har det, helt kört fast så den fick avinstalleras).
Det ska bara vara till vardagsbruk, nästan som memo, och inget krävande, men ska kunna bara vara att slå igång och spela in utan en reklamruta som fastnar först som man måste stänga ner och krångla med. (ja jag vet, allt måste man betala för men om det finns någon som faktiskt fungerar utan så är det den jag söker).

Vilken rekommenderar ni?

Permalänk

Har för mig inspelning av samtal nu mer kräver en rootad telefon för att fungera med moderna android versioner.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Rouge of Darkness:

Har för mig inspelning av samtal nu mer kräver en rootad telefon för att fungera med moderna android versioner.

Tror inte att det är telefonsamtal han vill spela in, utan som en "vanlig" ljudinspelare.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Tror inte att det är telefonsamtal han vill spela in, utan som en "vanlig" ljudinspelare.

Jaha jag tolkade det som att det var samtal han ville spela in.

Men hur som hälst så finns ju en inbyggd ljudinspelare oftast förinstallerad direkt från google ajälva. Som funkar galant de gånger jag använt den.

Bara att söka i byrålådan efter sound recorder

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Tror inte att det är telefonsamtal han vill spela in, utan som en "vanlig" ljudinspelare.

Stämmer bra och trodde jag var tydlig. Det är vanlig ljudinspelning av yttre ljud i omgivningen (tal, bullerljud, möten, som memo, etc) jag söker en app som nån som ofta använder själv och kan rekommendera.

Lägger till lite - Jag har så klart testat "hela raden" i Google Play som kommer fram som ljud- och sound recording. Men antingen så kräver dom lite väl mycket (som plats, varför ska dom ha det! och tillgång till inspelningen!!!).
Eller så är det att när man startar appen för att snabbt behöva spela in något så dyker reklamrutor upp som inte går att bara trycka bort utan hela appen måste stängas/startas upp igen, och då är ljudet man ville få med/tillfället borta!

Min (Motorola) ingen förinstallerad ljudinspelare i mobilen, skulle så klart använda den annars.

Permalänk
Medlem

Smart recorder tycker jag fungerar bra.

Permalänk
Medlem

Vet inte vilken telefon du har men typ alla mobiler jag har använt senaste 20 åren har en inbyggd gratis ljudinspelningsapp utan reklam.

Vilken mobil har du? Kanske är det så dåligt att just den tillverkaren är lite udda.

Borde det inte vara möjligt att installera samma apk som är installerad på tex en Samsung eller Pixel-mobil?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Vet inte vilken telefon du har men typ alla mobiler jag har använt senaste 20 åren har en inbyggd gratis ljudinspelningsapp utan reklam.

Vilken mobil har du? Kanske är det så dåligt att just den tillverkaren är lite udda.

Borde det inte vara möjligt att installera samma apk som är installerad på tex en Samsung eller Pixel-mobil?

https://youtu.be/Hk81vn_NWwc

Har en äldre Motorola och nej det finns ingen förinstallerad ljudinspelning på den så som videon visar ska finnas, så antar den nån gång då avinstallerats av misstag (?) och troligen, och att ge sig på apk känner jag inte jag vill riskera.

Har däremot fått tips idag om en app som en kompis använder, som jag ska testa senare! Tack så länge!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Intressant, den är under utveckling står det. Tack, följer och ser vad användarna säger framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stressad:

https://youtu.be/Hk81vn_NWwc

Har en äldre Motorola och nej det finns ingen förinstallerad ljudinspelning på den så som videon visar ska finnas, så antar den nån gång då avinstallerats av misstag (?) och troligen, och att ge sig på apk känner jag inte jag vill riskera.

Har däremot fått tips idag om en app som en kompis använder, som jag ska testa senare! Tack så länge!

Jag har en Motorola telefon och på den går det inte ens att avinstallera ljudinspelare. Den ser ut så här

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag har en Motorola telefon och på den går det inte ens att avinstallera ljudinspelare. Den ser ut så här
<Uppladdad bildlänk>

Den appen har jag inte.

Troligen har jag för länge sen tagit fel på inspelningsapp och avinstallerat fel.
Avinstallerar alltid med appen Link2SD för att kunna just helt radera appar och data som inte går att avinstalleras i systemet på annat sätt, utan bara "inaktivera". Den rensar bra! Anar att det är så det gått till. Klantigt.