Är verisure ett attraktivt bolag att jobba på?

Permalänk
Medlem

Är verisure ett attraktivt bolag att jobba på?

Har idag ett bra och stabilt jobb inom IT i offentlig sektor som ses som en attraktiv arbetsgivare. Möjlighet till distans, flextid, utbildning, helt ok lön osv.
Har fått ett erbjudande från Verisure som är en lockande roll, men inte så mycket mer i lön. Jag känner att jag vet väldigt lite om bolaget. Enda jag vet om bolaget är dörrknackarna som säljer larm..

Någon som jobbar eller har jobbat där? Är det en attraktiv arbetsgivare? Stabilt, trygg anställning osv?

Permalänk
Medlem

Om du börjar där kanske du kan säga till dem att låta bli att ringa hem till folk 4-5ggr när man uttryckligen inte bett om det utan bara råkar vara med i villaägarna...

Permalänk
Medlem

Sökte jobb där nån gång, var inte så mycket svar från dom den gång, men kanske dom har många ansökande? Inte ett bolag som verkar svara på alla ansökningar dock, ta det för vad det är.

En rejäl sökning på Google via olika arbetsplats värderingar visar olika åsikter kring det att jobba på bolaget, dom flesta verkar nöjda dock. Det är väl lite så överallt, inte alla blir nöjda medans andra är glada för att arbeta där.

Några punkter jag har läst från folk som har jobbat där:

Positiva:

- Lätt att välja semester
- Bra raster
- Bra skift anordning
- Säker inkomst (trygg arbetsplats)

Negativt:

- Svårt att ändra på skift
- Obetalt extra arbete kultur
- Relativt låg marknadslön
- Högt stressnivå.

Källa.

Bemärk att åsikterna är tagna från snittet via källan ovanför.