Permalänk
Medlem

Zyxel U-1496E

Hittade idag en gammal Zyxel U-1496E i kartong med alla tillbehör kvar vad jag kan sen. Modemet ligger i plastpåsen men verkar iaf varit öppnad.

Kan inte hitta info om årtal och om det ens är något värde i såna. Att de inte går använda idag räknar jag nästan med om man inte är rymdingenjör🤣

Någon som besitter kunskap om när de såldes och om det ens är något värde i dom mer än att använda som brevpress?

Permalänk
Medlem

Den verkar efter en snabb googling väga runt 2,5kg så som brevpress är den nog inte helt värdelös som en plastig 2005 model hade varit.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Den verkar efter en snabb googling väga runt 2,5kg så som brevpress är den nog inte helt värdelös som en plastig 2005 model hade varit.

Ja den väger ju en del jämfört med dagens. Men är ju synd kasta om den kanske är värd något. Speciellt när den är med kartong och själva modemet till och med ligger i sin påse som den kom i där i. Så känns ju som att den antingen är väl omhändertagen eller rentav inte använts direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Hittade idag en gammal Zyxel U-1496E i kartong med alla tillbehör kvar vad jag kan sen. Modemet ligger i plastpåsen men verkar iaf varit öppnad.

Kan inte hitta info om årtal och om det ens är något värde i såna. Att de inte går använda idag räknar jag nästan med om man inte är rymdingenjör🤣

Någon som besitter kunskap om när de såldes och om det ens är något värde i dom mer än att använda som brevpress?

Inte värdelöst men inte heller nånting som värderas högt i retrokretsar.
När tillräckligt många modem skrotats kanske vi får se en liten efterfrågan, och gissningsvis hamnar externa modem högre upp på listan.
Och det går visst att använda, du behöver bara en till dator med ett modem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Inte värdelöst men inte heller nånting som värderas högt i retrokretsar.
När tillräckligt många modem skrotats kanske vi får se en liten efterfrågan, och gissningsvis hamnar externa modem högre upp på listan.
Och det går visst att använda, du behöver bara en till dator med ett modem

Kunde nästan gissat det.
Hittade det i en låda och försökte googla på telefon för att se vad man skulle göra med det. Man har ju tre val, sälja, bistånd eller kasta och jag ville gärna inte kasta det iaf med tanke på skicket.

Haha det kan bli lite svårt. Jag hittade tyvärr bara ett🤣