Speldistributörer kan lämna Xbox: "Döende i Europa"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derpsson:

No fun allowed.

Säger sig inte ha en favorit, för att i nästa mening säga att han har en favorit. *brain fart*

Det jag syftade på var att jag inte äger en konsol. Så hur Xbox och Playstation sköter sina konsoler påverkar inte mig. Var ju rätt givet att jag föredrar Playstation som konsol med bakgrund av mitt inlägg och Xbox för kontroller i och med min PC-bias.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Det jag syftade på var att jag inte äger en konsol. Så hur Xbox och Playstation sköter sina konsoler påverkar inte mig. Var ju rätt givet att jag föredrar Playstation som konsol med bakgrund av mitt inlägg och Xbox för kontroller i och med min PC-bias.

Säger sig inte ha en favorit, för att i nästa mening säga att han har en favorit. Försöker sedan rättfärdiga misstaget i ett nytt inlägg. *brain fart times two*

Permalänk
Medlem

Jag är inkompetent på konsol, men det är alltså så att man kan inte utveckla spell til en hypotetisk universal konsol utan det måste vara antingen till xbox eller playstation och de är inte kompatibla?

Har aldrig varit intresserad av konsol så jag ser det bara onödig utveckling till ointressant hårdvara som kostar pengar och fördyrar allt annat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Jag är inkompetent på konsol, men det är alltså så att man kan inte utveckla spell til en hypotetisk universal konsol utan det måste vara antingen till xbox eller playstation och de är inte kompatibla?

Jo, numera är det minimala skillnader. Däremot så tar Sony, Microsoft och Nintendo en licenskostnad för att göra spel till konsolen kombinerat med att det fortfarande krävs ett team som ska utveckla så att allt funkar till rätt konsol (interface, trophys/achievments osv.) så det är inte direkt bara att dumpa en .exe-fil.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Marknaden är ologisk, tänker samma på windows phone.
Apputvecklarna ville inte släppa nåt till den plattformen pga att den endast hade 2-3% marknadsandel. Sen gnäller dom till EU när dom själva främjat monopolstatus hos dom som redan är etablerade.

Hehe, det är väl snarast oerhört typisk mänsklig logik att både vilja ha kakan och äta den?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derpsson:

Säger sig inte ha en favorit, för att i nästa mening säga att han har en favorit. Försöker sedan rättfärdiga misstaget i ett nytt inlägg. *brain fart times two*

Du får gärna peka ut var jag skrivit att jag inte skulle ha en favorit. Jag sa att jag inte bryr mig hur konsolracet går. Det är två tankar som går att ha i huvudet samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthLight:

Klart det är ju ett bättre alternativ, men frågar du the Kings aka nVidia, så får du nog ett helt annat svar ifall pc's som spelplattform slukas. Även hur överprisade både 30X och 40 serien varit/är; så säljer det bättre än någonsin!

Sitter själv på ett gammalt 2060S och skulle hoppa på 40X serien, men kunde bara inte, så jag hoppas på 50X serien då!

Ja...jag vet inte, jag tror PC blir mindre och mindre intressant allteftersom GeForce Now växer (som är en rejäl vinstaffär så det heter duga)

PC konsumenter är ju redan idag en knapp parentes i Nvidias bokföring och jag ser inte att det kommer växa inom överskådlig framtid, så varför bry sig om enskilda konsumenter...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pågenbröd:

Ett roligt spel blir snabbt tråkigt om det spelas i ojämn och låg FPS, dålig prestanda tar bort en stor del av glädjen i spelet.

Därför jag väljer att spela på PC, man kan skräddarsy efter sitt behov.

Konsoler är.. -Ta dessa 20-30fps och håll trut, glöm inte att betala 799:- för detta halvdana spel, sedan 500:- halvåret för att kunna lira online, juste.. pröjsar du inte för online, glöm att försöka lira single player.

Gran turismo är så ialf på Playstation.. helt patetiskt, tvekar på att Nintendo är bättre.

Uppvuxen med både PC och konsoler och älskar bägge.

I synnerhet Nintendo då Mario ligger varmt om hjärtat. Kan inte själv påstå att spelen skulle lida av några prestandaproblem. Tycker det är betydligt vanligare när det gäller PC-spel, men det är min åsikt.

Permalänk
Medlem

Tycker inte man ska lägga stor vikt vad två snubbar på youtube säger.

Allt går i cykler och det finns svackor, nu är marknaden på väg upp, och det kan dra med sig spelmarknaden.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken här på de olika kommentarern.
Det brukar ju låta i stil med att konsollerna säljs med förlust för att tjäna pengar på spelen.

Nu menar folk att MS är dumma som inte har exklusiva titlar.

Men om MS säljer en jäkla massa spel på olika plattormar UTAN att gå back på hårdvaran är inte det en dubbel-win?

Visst man vill i regel låsa in spelarna/konsumenterna på sin plattorm för att kunna få mera vinst. Men eftersom MS äger en hel del stora studios kan de förmodligen byta fokus till att få ut så många spel det bara går, oavsett plattorm, och ändå tjäna stålar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Ja...jag vet inte, jag tror PC blir mindre och mindre intressant allteftersom GeForce Now växer (som är en rejäl vinstaffär så det heter duga)

PC konsumenter är ju redan idag en knapp parentes i Nvidias bokföring och jag ser inte att det kommer växa inom överskådlig framtid, så varför bry sig om enskilda konsumenter...

Så enkelt att de Bara, vill Fortsätta, sälja sina gpu'er, i mångmiljoner. Men du kanske tror att de säljer typ 3 st och call it a day!
Vilket nonsense buddy..LOL!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthLight:

Så enkelt att de Bara, vill Fortsätta, sälja sina gpu'er, i mångmiljoner. Men du kanske tror att de säljer typ 3 st och call it a day!
Vilket nonsense buddy..LOL!

Fick du en stroke eller vad är grejen?

Gaming står för knappt 10% av vinsterna, så att tro att det är där man prioriterar är nog långsökt.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Fick du en stroke eller vad är grejen?

Gaming står för knappt 10% av vinsterna, så att tro att det är där man prioriterar är nog långsökt.

Tydligen du och ditt sjukliga behov, att försvara streamingen. Du älskar väl också Harari - Own nothing, and be happy about it - morons huh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Fick du en stroke eller vad är grejen?

Gaming står för knappt 10% av vinsterna, så att tro att det är där man prioriterar är nog långsökt.

Ingen idé att diskutera med den där sneseglade människan. Det är en och samma människa som kör grobianstilen i flera trådar.

Det är bara att tysta ner. Låt honom tala med en vägg.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Tänker Microsoft kortsiktigt med sin prenumerationstjänst och därmed offrar sin konsolls framtid?

Alltså mycket pengar NU och vad som händer i framtiden är någon annans bekymmer.....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Tänker Microsoft kortsiktigt med sin prenumerationstjänst och därmed offrar sin konsolls framtid?

Alltså mycket pengar NU och vad som händer i framtiden är någon annans bekymmer.....

Framtiden är kanske inte konsoler? Allt blir digitalt och icke ägande...

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Bozzeta:

Framtiden är kanske inte konsoler? Allt blir digitalt och icke ägande...

Det är en hypotes. Microsoft kommer förlora pengar på att folk ej köper deras konsol

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Det är en hypotes. Microsoft kommer förlora pengar på att folk ej köper deras konsol

De gör ju allt för att sabba sin plattform som är tänkt att samla prenumeranterna… kanske de ska kräva en xbox på kontot som kör gamepass?

Känns verkligen som xbox inte är i deras framtid som de agerar just nu