Ger upp Airpods pro dåliga passform, prisvärda hörlurar med transparency mode?

Permalänk
Medlem

Ger upp Airpods pro dåliga passform, prisvärda hörlurar med transparency mode?

Har gett upp mina Airpods pro nu, provat skum/memory eartips, massa storlekar m.m, de trycks ut konstant när man rör sig, tuggar, pratar osv. Förbannad på möget och mina konstiga örongångar antar jag

Så jag har kollat på hörlurar nu, men jag hatar hörlurar då det blir så burkigt. Med mina airpods har jag typ alltid igång transparency mode och gillar det.

Apples egna Airpod max är väl det självklara valet, men de är för dyra för mig.

Finns det andra som har bra transparency mode och även bra ANC när det väl behövs? (som jag förstår är Airpod Max bäst på transparency mode, men om de finns billigare som iaf har bra sådan funktion så duger det väl)
Som fungerar bra med Apple iphone & ipad, och inte kostar 7000kr typ.

Cheers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Har gett upp mina Airpods pro nu, provat skum/memory eartips, massa storlekar m.m, de trycks ut konstant när man rör sig, tuggar, pratar osv. Förbannad på möget och mina konstiga örongångar antar jag

Så jag har kollat på hörlurar nu, men jag hatar hörlurar då det blir så burkigt. Med mina airpods har jag typ alltid igång transparency mode och gillar det.

Apples egna Airpod max är väl det självklara valet, men de är för dyra för mig.

Finns det andra som har bra transparency mode och även bra ANC när det väl behövs? (som jag förstår är Airpod Max bäst på transparency mode, men om de finns billigare som iaf har bra sådan funktion så duger det väl)
Som fungerar bra med Apple iphone & ipad, och inte kostar 7000kr typ.

Cheers

Jag hade samma problem som dig tidigare tills jag insåg att man skulle skruva in hörlurarna. Antar att du provat det redan?

Med vänliga hälsningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amerald:

Jag hade samma problem som dig tidigare tills jag insåg att man skulle skruva in hörlurarna. Antar att du provat det redan?

<Uppladdad bildlänk>

Med vänliga hälsningar

Jo har provat detta också
Och dra upp och bak örat osv som man sätter in öronproppar etc.

Permalänk
Medlem

Har @Nivity hittat ersättare till airpods pro? Är det första eller andra generationen airpods pro du inte kommer överens med? Har liknande problem med vanliga airpods, tredje gen och undrar om senaste pro sitter bättre.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Jag har haft mycket bra känsla av mina Bose QuietComfort QC35II, så det är nog mitt tips. Överlägnsa reselurar!
Även Sonys WH-1000XM5 är riktigt schyssta och pajar inte bankkontot lika mycket som AirPods Max..

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Har @Nivity hittat ersättare till airpods pro? Är det första eller andra generationen airpods pro du inte kommer överens med? Har liknande problem med vanliga airpods, tredje gen och undrar om senaste pro sitter bättre.

Kan inte svara för OP, men jag kan inte ha vanliga Airpods som sitter kvar i öronen, medan Airpods Pro fungerar utmärkt. Så det är helt personligt antar jag. Svårt att ge generella råd, utan det enda jag kan bidra med är vara en datapunkt till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Har @Nivity hittat ersättare till airpods pro? Är det första eller andra generationen airpods pro du inte kommer överens med? Har liknande problem med vanliga airpods, tredje gen och undrar om senaste pro sitter bättre.

Jag köpte billiga vingar till dom, helt värdelöst eftersom man måste sätta på och ta av dom varje gång. Men de sitter kvar då iaf när jag promenerar eller tränar.
Sådana här vingar, finns väl massor olika modeller av dessa så tog bara några som såg vettiga ut typ.
https://www.amazon.se/dp/B08K8KKFXM?

Har provat några billiga memory foam eartips från temu men de funkade inte alls heller, ingen skillnad mot standard silikon för mig.
Har inte provat dyrare typ https://nearplugs.com/products/memory-foam-ear-tips-version-2...
Känns som mycket pengar och reviews ser skumma ut på sådana här sidor. Alltid MAX betyg.

Första gen airpods pro.
Trådlösa airpods sitter också dåligt i mina öron, men bättre än pro.
Trådade earpods sitter perfekt, de ramlar inte ut osv. Men då måste man ha en jäkla sladd igen.

Och transparency mode är det viktigaste för mig så behöver pro.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Jag köpte billiga vingar till dom, helt värdelöst eftersom man måste sätta på och ta av dom varje gång. Men de sitter kvar då iaf när jag promenerar eller tränar.
Sådana här vingar, finns väl massor olika modeller av dessa så tog bara några som såg vettiga ut typ.
https://www.amazon.se/dp/B08K8KKFXM?

Har provat några billiga memory foam eartips från temu men de funkade inte alls heller, ingen skillnad mot standard silikon för mig.
Har inte provat dyrare typ https://nearplugs.com/products/memory-foam-ear-tips-version-2...
Känns som mycket pengar och reviews ser skumma ut på sådana här sidor. Alltid MAX betyg.

Första gen airpods pro.
Trådlösa airpods sitter också dåligt i mina öron, men bättre än pro.
Trådade earpods sitter perfekt, de ramlar inte ut osv. Men då måste man ha en jäkla sladd igen.

Och transparency mode är det viktigaste för mig så behöver pro.

Nearplugs kan jag gå i god för som företag. Jag köpte sådana till mina Pro första generationen eftersom jag fick problem med silikonet (nån allergi som gav öroninflammation). De håller helt OK kvalitet och det var inget problem att få dem hemskickade alls.

Däremot kan jag inte påstå att jag märker någon superskillnad i passform.. dock har mina alltid suttit kvar i öronen, även om man märker att de inte tätar ordentligt eftersom basen försvinner emellanåt.

Visa signatur

.:bjorn