Webbläsartestet Speedometer 3.0 släppt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Så då är iPhone 15 Pro vassare ännen stationär dator?

Processormässigt för laster med få trådar så slår nog iPhone 15 Pro/Max de allra allra flesta datorer i rå prestanda på processorn

Så har det varit i många år nu, kanske iPhone 6S ungefär

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Låter jag vara osagt, men du får gärna förklara de vitt skilda poängen om enhetens prestanda INTE spelar roll, som var vad du sa

Absolut det ska jag göra åt dig när TS har svarat på hur poängen beräknas. 👍🏻

Men som du ser bland posterna så säger inte testet ens vad det är testat med för webläsare eller hårdvara så just nu är allt någon skriver här killgissningar fram tills att vi fått klarhet i hur poängen beräknas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Processormässigt för laster med få trådar så slår nog iPhone 15 Pro/Max de allra allra flesta datorer i rå prestanda på processorn

Så har det varit i många år nu, kanske iPhone 6S ungefär

I vilket test då?
Sitter och letar på Geekbench 6 efter CPU’s med single core under 2900 men kan inte hitta någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

I vilket test då?
Sitter och letar på Geekbench 6 efter CPU’s med single core under 2900 men kan inte hitta någon.

Vad jag kan se så ligger allt tillochmed 11900k efter iphone 15 i geekbench singelcore

12900k

iPhone 15

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

I vilket test då?
Sitter och letar på Geekbench 6 efter CPU’s med single core under 2900 men kan inte hitta någon.

Det finns ett fåtal betydligt snabbare CPU:er, men de lär alla behöva drivas med ett mindre kärnkraftverk. Ser man däremot till "de allra flesta datorer", så har @medbor rätt.

Tar även med min egna iPhone 15 Pro som referens:

https://browser.geekbench.com/v6/cpu/4529529

Kan tillägga att min iPhone lätt slår min MacBook 14 M1 Pro i single core.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

I vilket test då?
Sitter och letar på Geekbench 6 efter CPU’s med single core under 2900 men kan inte hitta någon.

AMD 7000-serien (7800X3D, 7950X) ligger båda på 2900 ungefär

13900K ligger också under 3000, 13700 ligger under 2900

Inom felmarginalen skulle jag säga att de är ganska likvärdiga

Alla datorer som inte är dessa senaste generationen är alltså långsammare

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

AMD 7000-serien (7800X3D, 7950X) ligger båda på 2900 ungefär

13900K ligger också under 3000, 13700 ligger under 2900

Inom felmarginalen skulle jag säga att de är ganska likvärdiga

Alla datorer som inte är dessa senaste generationen är alltså långsammare

Okej, den listan jag såg visade noll under 2900, men det kanske är överklockade prollar jag tittade på.

Men Speedtest 3.0 är till för att testa webläsaren, hårdvara lär inte påverka mycket i ett sånt test.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Okej, den listan jag såg visade noll under 2900, men det kanske är överklockade prollar jag tittade på.

Men Speedtest 3.0 är till för att testa webläsaren, hårdvara lär inte påverka mycket i ett sånt test.

De allra flesta i tråden kör Chrome, det verkar variera mellan 5-30 ungefär. Tror absolut underliggande hårdvaran är utslagsgivande

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

AMD 7000-serien (7800X3D, 7950X) ligger båda på 2900 ungefär

13900K ligger också under 3000, 13700 ligger under 2900

Inom felmarginalen skulle jag säga att de är ganska likvärdiga

Alla datorer som inte är dessa senaste generationen är alltså långsammare

hm vist är min gamla i7 ca 1,5år gammal men den som jag kunde fixa lite prestanda ur sin CPU....https://www.sweclockers.com/forum/post/19935526 Väldigt många nu på detta forum som inte överklockar och vill att sweCLOCKERS, trots sits namn inte ska överklocka.

@medbor när överklockade du något senast?

"Alla datorer som inte är dessa ¤(av den)¤ senaste generationen är alltså långsammare" om man inte kan fixa mer prestanda än en CPU som inte har delar utan för deras spec

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)