Permalänk
Medlem
Skrivet av Muumin:

Håller med, dock är ju det där med Blocket och säkerhet. Antar du inte bor i närheten? Verkar inte som Frakt med köpskydd erbjuds, fråga om han går med på inkludera det.

Frakt bjöd han på men gick inte att lösa köpskydd, så letar vidare

Permalänk
Medlem

Jagar ju vidare och får bli en begagnad då det är ju beroende av kunskap och budget..

Hittat en med:

AMD Ryzen 5 3400g DDR4 16G
Nivida Geforce Gtx 1660 6gb
Ssd 512 imz pcie
Agus tuf Rx 6500xt 04g

Kan det vara något för 4000?

Han är väl medveten om att det kommer bli sämre än hans Ps5 men det är mer vissa spel han är sugen på tex cs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

Kör han ps5 normalt? Du måste isf en bra bit över 10k för ett helt bygge som slår den prestandamässigt (iallf om du vill matcha eller slå grafikkortet). Men håller med om att om budgeten är så låg är det absolut andrahandsmarknaden ni ska köra (tex den där 1080 ti riggen någon tipsade om).är sjukt dyrt qtt bygga en ny bra dator idag tyvärr.

Nej.

3700x och 5700xt är vad Ps5'an presterar som.

Helt oft, men några tusingar över 10000:- för att slå en ps5 är fake news, kanske första året 2019 när Ps5'an var ny och marknaden var helt off tack vare pandemin och krypto.

Till TS: 4500:- för den blocketdatorn är värt priset, prollen ligger rätt nära den som sitter i PS5'an, grafikkortet kan du uppgradera till ett 6700XT som springer åttor kring Ps5'ans 5700x/6600XT.

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pågenbröd:

Nej.

3700x och 5700xt är vad Ps5'an presterar som.

Helt oft, men några tusingar över 10000:- för att slå en ps5 är fake news, kanske första året 2019 när Ps5'an var ny och marknaden var helt off tack vare pandemin och krypto.

Till TS: 4500:- för den blocketdatorn är värt priset, prollen ligger rätt nära den som sitter i PS5'an, grafikkortet kan du uppgradera till ett 6700XT som springer åttor kring Ps5'ans 5700x/6600XT.

Lite off topic, men den GPUn som är absolut närmast ps5 enligt DF är rx 6700, blir jättekonstigt att jämföra med en RDNA1 GPU som inte ens har stöd för RT som 5700xt. Har fortf svårt att tro att du får ihop en sådan rigg för 5k vilket är den budget han verkar ha, ens begagnat. Håller dock med att priset för en sådan rigg ny borde ligga någonstans runt 8-9k (och inte över 10k) som jag skrev nu när jag kollat upp priserna. Har verkligen hänt en del på GPU fronten prismässigt som pågenbröd skriver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

Lite off topic, men den GPUn som är absolut närmast ps5 enligt DF är rx 6700, blir jättekonstigt att jämföra med en RDNA1 GPU som inte ens har stöd för RT som 5700xt. Har fortf svårt att tro att du får ihop en sådan rigg för 5k vilket är den budget han verkar ha. Begagnat däremot är en annan sak. Håller dock med att priset för en sådan rigg ny borde ligga runt 10k eller någon tusing under (och inte över) som jag skrev nu när jag kollat upp priserna. Har verkligen hänt en del på GPU fronten prismässigt som pågenbröd skriver

Ja, gpu'n i Ps5'an är inte en fulländad rDNA 2 då PS5'ans operativsystem saknar stöd för Direct X. Men visst, kanske 6600XT eller 6650XT är nog närmast (utan vissa rDNA 2-teknik)

Jag tittar också på DF, Alan Wake recensionen, där är PS5'ans GPU väldigt likt RTX3060 eller RX6600/6650 gpu.

Men blocketpaketet jag länka till är en väldig kapabel PC för sitt pris, speciellt för 4500:-

Senare kan man ju enkelt att uppgradera grafikkortet till ett starkare om behovet finns.

Även tekniken FSR eller DLSS gör ju PC-spelandet trevligare om man ska gå samma väg som konsolerna gör via fuskpixlar.

Jag sätter punkt här. Tack.

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naate74:

Jagar ju vidare och får bli en begagnad då det är ju beroende av kunskap och budget..

Hittat en med:

AMD Ryzen 5 3400g DDR4 16G
Nivida Geforce Gtx 1660 6gb
Ssd 512 imz pcie
Agus tuf Rx 6500xt 04g

Kan det vara något för 4000?

Han är väl medveten om att det kommer bli sämre än hans Ps5 men det är mer vissa spel han är sugen på tex cs

Nej inget att ha. Synd angående datorn innan, den är betydligt bättre. Du kommer nog inte hitta något bättre än den tyvärr. Som sagt, om du inte vill riskera att köpa på Blocket så gör en annons här på SweC istället. Beskriv situationen och vad du kan betala så kommer du få förslag och på denna marknaden är folk lätta att ha och göra med i 9/10 fall.