Glömt pinkod på mobilen, tips?

Permalänk
Medlem

Glömt pinkod på mobilen, tips?

Tjo,

Tjejen har glömt sin pinkod till mobilen och vi funderar på hur man kan lösa det, det är en Oneplus 9 Pro.

När man skriver fel pinkod så säger den "kontakta oss för att återställa telefonen" men deras telefon är stängd tills imorgon.

Funderar på att återställa telefonen via Googles enhetshanterare men hittar ingen info om den går att använda efteråt eller om den bara blir en tegelsten av det.

Några ideér på hur man kan göra?

eller ska man bara hoppas att hon kommer på koden efter att ha sovit...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Wento:

Tjo,

Tjejen har glömt sin pinkod till mobilen och vi funderar på hur man kan lösa det, det är en Oneplus 9 Pro.

När man skriver fel pinkod så säger den "kontakta oss för att återställa telefonen" men deras telefon är stängd tills imorgon.

Funderar på att återställa telefonen via Googles enhetshanterare men hittar ingen info om den går att använda efteråt eller om den bara blir en tegelsten av det.

Några ideér på hur man kan göra?

eller ska man bara hoppas att hon kommer på koden efter att ha sovit...

Är det pin till inloggning eller pin till sim? om det tidigare så kan ni testa följa den här guiden. Om det är pin till sim får ni leta upp PUK-koden som brukar finnas om man loggar in hos leverantören alternativt den gamla hederliga plastbrickan som satt runt sim-kort förr i tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Är det pin till inloggning eller pin till sim? om det tidigare så kan ni testa följa den här guiden. Om det är pin till sim får ni leta upp PUK-koden som brukar finnas om man loggar in hos leverantören alternativt den gamla hederliga plastbrickan som satt runt sim-kort förr i tiden.

pin till mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wento:

pin till mobilen.

Testa följ guiden jag länkade om det är pin till android du menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Testa följ guiden jag länkade om det är pin till android du menar.

Den tycks handla mer om en google workspace app snarare än telefonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wento:

Den tycks handla mer om en google workspace app snarare än telefonen?

Du har helt rätt jag var lite väl snabb när jag googlade. Den här sidan bör vara mer behjälplig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wento:

...men deras telefon är stängd tills imorgon.

Vad sägs om att vänta tills i morgon?

Vad kan vara så viktigt att man inte klarar av att vara utan sin mobil i tolv-femton timmar?

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem

fick bli en hard reset, tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Vad sägs om att vänta tills i morgon?

Vad kan vara så viktigt att man inte klarar av att vara utan sin mobil i tolv-femton timmar?

jobb imorgon där hon behöver ha en fungerande mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wento:

jobb imorgon där hon behöver ha en fungerande mobil.

Åh jösses, det tänkte jag inte på. Ibland är man verkligen inne i sitt eget..

Men kanske förhoppningsvis att arbetsplatsen har någon gammal/backup-lur?

Hoppas det löser sig i alla fall.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Åh jösses, det tänkte jag inte på. Ibland är man verkligen inne i sitt eget..

Men kanske förhoppningsvis att arbetsplatsen har någon gammal/backup-lur?

Hoppas det löser sig i alla fall.

Lätt hänt

Blev att återställa hela luren enligt guiden som länkades högre upp. Tur att alla bilder och annat viktigt redan säkerhetskopieras till Google.