Mustigt uppgraderingspaket 64 GB DDR4 3600 / Ryzen 7 5800X / Strix B550i Gaming

Permalänk
Medlem

Mustigt uppgraderingspaket 64 GB DDR4 3600 / Ryzen 7 5800X / Strix B550i Gaming

Tja!

Allt fungerar som det ska

Ryzen 7 5800X

Strix B550-I GAMING

Gskill 64GB F4-3600C16D-64GVK - 2022 April - 2x32GB.

Ryzen 7 5800X kostar nya knappt 2500:-
Strix B550-I GAMING säljs inte nytt längre, men har för mig det är ett bra jävla kort iaf
F4-3600C16D-64GVK kostar nya knappt 2800:-

Så buda gärna på hela paketet så hoppas jag slippa försöka kränga det på blocket eller facebook market

Moderkoret har jag skruvat bort den medföljande VRM fläkten, den låter så jävulskt. Sitter en liten Noctua där nu, kan behövas i litet chassi som jag kört - altenativt så har jag googlat och sett att många kör utan helt enkelt. Upp till dig, bara rycka bort eller njuta av att det sitter där

Moderkortet finns kompett låda till osv, resten tveksamt - men packas väl om det ska skickas. (kan finnas kvitto kvar på Inet - TROR jag )

Avslutar Tisdag kväll!

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Fick en fråga på PM och att dessa moderkort ej ska fungera med RTX 4000 serien. Jag har kört mitt 4070 kort i över 6 månader, så det fungerar kanon.

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Nytt bud: 3 000 kr + hämtar
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

@mumserik
Vad var anledningen till att de sa att det inte fungerar? Jag kan också bekräfta att det fungerar utan problem!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av P34aky:

@lerutis
Vad var anledningen till att de sa att det inte fungerar? Jag kan också bekräfta att det fungerar utan problem!!!

Jag googlade lite själv och hittade mängder av trådar där många kört RMA på sina för att få en "bättre" bräda. Så jag vet ärligt inte, kanske har tur då att mitt är "nytt"

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Moderkortet är köpt 2021-08-29 på inet.

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

problemet med dessa bräd är att man måste köra RTX 4000 serien i performance mode i Nvidia kontrollpanelen, annars åker man på svart skärm, kanske finns undantag vet ej men jag skickade nyligen in mitt och fick ett nytt med bättre ledingsbanor för GPU, hann inte testa det då jag fick över till AM5 och sålde det.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

problemet med dessa bräd är att man måste köra RTX 4000 serien i performance mode i Nvidia kontrollpanelen, annars åker man på svart skärm, kanske finns undantag vet ej men jag skickade nyligen in mitt och fick ett nytt med bättre ledingsbanor för GPU, hann inte testa det då jag fick över till AM5 och sålde det.

Mmm ja vissa har haft problem, jag har inte kört i performance mode ever.

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Nytt bud: 3 200 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 3 400 kr Kan hämta i Stockholm
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Bud noterade!

Vill igen bekräfta att mitt kort fungerar utan problem med 4000 serien, utan tweak och trixa.

Avslutar budgivningen tisdag kväll

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Hittade kvitto på ram oxå btw! Cpu är köpt här

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Avslutar runt 21 ikväll

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt