nytt abonemang hjälp att välja

Permalänk
Medlem

Ja, Comviq gav mig ett liknande erbjudande, typ halva priset (fast för mer data) när jag skulle säga upp. Slutade ändå med att jag hoppade lite mellan abb innan jag fastnade hos Comviq igen pga mobilköp till frun, men det är en annan sak. Men en tumregel tycks vara att de flesta kan gå ner ganska mycket. Enda som inte erbjudit mig mera socker när jag ringt för att säga upp var Fello - men det var helt ok då det inte var priset utan att jag behövde en telefon för rabatterat pris som var kruxet.

Överlag är det väl sällan bra att sitta med Telia, Tele2 eller Telenor, eller ens Tre, om man inte har specifika krav. Fello/Halebop, Comviq, Vimla eller Hallon är oftast bättre val. Dock, som historien visar, man kan få bra erbjudanden om man visar sig beredd att säga upp.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Hallon är bäst (i pris). Sedan Vimla. Sedan Fello.
Fello troligtvist bäst av de i service, men liten skillnad.

Ser ingen anledning till att betala mer, såvida du kanske inte bor i skogen där hallon inte har bra täckning.

tidsbegränsade "erbjudanden" från de andra (tele2/telia m.m) när du vill säga upp är standardpriser hos de här billiga. Plus kan man från Hallon få erbjudande därtill också, ibland så lågt som 9kr/mån.

På 2 år kanske jag betalat 50-60kr i genomsnitt med deras billigaste 109kr/mån (10gb för student/barn, annars 5gb)

Permalänk
Medlem

Comviq har ju 33% i 12 månader på alla sina abb nu. 10GB för 125 kr, 20GB för 145 kr. 5G i alla abb.
Jag hoppade nyss på Vimla eftersom alla deras nivåer kostar 10/mån i 3 månader så kan jag byta till något annat när det börjar närma sig.